OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att stötta och leda medarbetare i deras arbete för att nå resultat? Brinner du för service samt tycker om att vara drivande i ditt arbete, ha många bollar i luften och ta egna initiativ? Här får du möjligheten att vara en stor del av en spännande tillväxtresa. Nu söker Nord Drivsystem en kundservicehef till sitt kompetenta team. Här har flertalet anställda arbetat i över 15 år, och på frågan varför man ska söka sig till just Nord Drivsystem beskrivs möjligheten till att påverka mycket i bolaget och den familjära stämningen som gör att man trivs så bra. Låter det som din blivande arbetsplats? Vi går igenom ansökningarna löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
OM TJÄNSTEN
Som kundservicechef innebär din roll att du har ett helhetsansvar för Nords kundservice. Du leder och fördelar arbetet för tre kompetenta team med huvudsakliga funktioner som kallas innesälj, teknisksupport och order. Du är med och skapar samt utvecklar processer för bolagets administrativa grupp, adminstrera Dispo och är den sammankopplade länken mellan avdelningarna i ansvarsområdet samt produktion.
Nord Drivsystem är en ledande tillverkare av växelmotorer, industriväxlar och frekvensomriktare. Företagets kunder ingår i flertalet olika branscher men gemensamt är att de tillverkar maskintekniskt högteknologiska produkter. Kunderna finns bland annat inom intralogistik, stålindustri, livsmedelsindustrin och waste water.
Din roll som kundservicechef är en viktig pusselbit där ditt och ditt teams arbete är avgörande för Nords fortsatta framgångssaga. För att lyckas i rollen är du en ledare som kan ta egna initativ, vara lyhörd och se dina medarbetare samt besitta förmågan att ha många bollar i luften samtidigt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap, antingen som team leader eller som chef. Vidare ser vi att du har ett tekniskt intresse om du inte besitter tidigare arbetslivserfarenhet inom området.
Här får du möjligheten att utvecklas personligt samtidigt som du utvecklar dina medarebtare. Rollen som kundservicechef är varierande och nu finns möjligheten att komma in på ett expanderande företag i framkant.
Du erbjuds
* Ett team med hög kompetens att lära dig av
* En trygg och genuin arbetsplats med trevliga kollegor
* En långsiktig tjänst för dig som vill till en arbetsplats med möjlighet att påverka
ARBETSUPPGIFTER
- Helhetsansvar för Nords kundservice
- Leder och fördelar arbete för tre huvudsakliga funktioner
- Skapar samt utvecklar processer
- Leder samt utvecklar dina medarbetare
- Hålla möten och hantera informationsflöde
- Kundkontakt
VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant akademisk utbildning, yrkesutbildning eller liknade kunskap inhämtad från praktisk erfarenhet
- Ledarerfarenhet som team leader eller chef
- Minst 1 års erfarenhet av en serviceroll
- Goda kunskaper i svenska och engelska då du kommunicerar i båda språken dagligen.
- Goda kunskaper i Office (Word, Excel, Outlook)
- Goda kunskaper i SAP
- B-körkort
Det är meriterande om:
* Minst 1 års yrkeserfarenhet från samma bransch
För att trivas i rollen behöver du nödvändigtvis inte ha tidigare arbetslivserfarenhet av den tekniska branschen men vi tror att du är en person som är tekniskt intresserad av Nords produkter. Vidare drivs du av att ge riktigt god service. Du vill till en arbetsplats med familjär stämning och med stor möjlighet att kunna påverka utvecklingen av ditt arbete. Då du kommer att ingå i en grupp med mycket kompetenta kollegor ser du det som en fördel att ta vara på detta genom en stor vilja att lära. Med bakgrund av att det är ett litet kontor tror vi att du trivs som bäst när du ingår i en gemenskap där alla tar ansvar för helheten och inte är rädd för att hugga tag där det behövs även om det är utanför dina satta ramar. Då tjänsten är placerad i Upplands Väsby är det en fördel om du bor norr om Stockholm.
Som person är du:
* Kommunikativ
* Problemlösande
* Strukturerad
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Upplands Väsby
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Nord Drivsystem är ett helägt dotterbolag till Nord Drivesystems som är en ledande tillverkare av drivteknik för mekaniska och elektroniska lösningar. Vi erbjuder växlar, motorer, industriväxlar, motorstartare och frekvensomriktare tillverkade i egen fabrik i Tyskland. Kontoret är beläget i Upplands Väsby med 34 anställda varav 9 arbetar ute på produktion.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231