OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en inspirerande och engagerad ledare som trivs i en roll där du aktivt bidrar till en bra strategi som syftar till att förbättra kundupplevelsen?
Rollen som Kundtjänstchef är en mycket viktig funktion i vår kunds organisation och du är en nyckelspelare för att bygga ett bra team som levererar den bästa kundupplevelsen.
Arbetsbeskrivning
Som kundtjänstchef har du ansvar för ett större team hos vår kund. Med fullt personalansvar driver, coachar och stöttar du teamet till att nå nya mål och att ständigt vara fungerande funktion. I den här rollen får du chansen att vara med i en spännande resa framåt för att ta kundnöjdheten till nya höjder.
Dina arbetsuppgifter innebär bl.a.
• Förbättra och utveckla kundnöjdheten baserat på feedback från kund och marknadens utveckling
• Driva utvecklingen av kundresan, identifiera åtgärder i strategin och genomföra dessa tillsammans med organisationen och teamet
• Ansvara för att samtliga frågor, feedback och förfrågningar hanteras och registreras enlighet med policy för extern kommunikation
• Säkerställa att färdigheter, kunskap och processer finns på plats inom teamet för att ge förutsättning att utföra det dagliga arbetet med hög kvalitet
• Driva teamets utveckling och sträva efter att varje individ ska nå sin fulla potential
• Ta fram, bevaka och styra avdelningen enligt KPI: er
• Ständigt förbättringsarbete och arbeta proaktivt för att möta kundens behov
• Utveckla våra digitala arbetsverktyg och säkerställa att teamet har rätt förutsättnings gällande systemstöd
Vem är du?
Vi söker dig som har som lägst en gymnasial examen och minst tre års erfarenhet från en ledarroll inom kundservice. Vidare har du erfarenhet av att leda ett större team med fullt personalansvar samt förändrings- och förbättringsarbete fokuserat mot kundresan inom B2C och B2B.
Som person är du en naturlig och inspirerande ledare har en positiv och energigivande attityd. Du har mycket god kommunikativ förmåga och en passionerat driv till att förbättra kundnöjdheten. Teamet är viktigt för dig och för att lyckas i denna roll är du en lagspelare som ser till att ditt team når våra nya mål tillsammans!
Du är en engagerad person som har en vilja att utveckla processer och rutiner för att förbättra och effektivisera arbetet, du har ett starkt resultatfokus och är en lösningsorienterad person som på innovativa sätt hittar nya lösningar till problem. Vidare har du en analytisk förmåga och är kvalitetsmedveten. Utöver detta är du förändringsdriven och motiveras av att ta ditt team till nya nivåer. Du har god systemvana och kommunicerar flytande i både tal och skrift på svenska och engelska.
Du erbjuds
Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer vara anställd på Jurek men arbeta hos vår kund. Det är ett heltidsuppdrag som förväntas starta omgående och pågå i ett år framöver med goda chanser till förlängning. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult felicia.pettersson@jurek.se
Sökord: customer care manager, manager, kundservice, kuntjänst, kundservicechef, kundtjänstchef, customer success manager, kundresa, customer journey, kundnöjdhet,
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52