OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundservicechef till nordiskt tillväxtbolag inom e-handel med placering i Norrtälje
Är du en kommunikativ och coachande ledare med erfarenhet av att leda en kundservice? Bra! Då kan du vara den chef vi söker till kundserviceavdelningen till Nordbutiker i Sverige AB. Hos Nordbutiker får du möjlighet att påverka och utveckla företagets kundserviceorganisationen i ett expansivt och lönsamt företag med en platt organisation och starka ägare. Låter det intressant?Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som kundservicechef / kundtjänstchef får du en spännande och utvecklande roll i ett växande företag. Du får goda möjligheter att påverka både din och företagets utveckling i en ledande roll. På Nordbutiker får du verka inom en framåtlutad organisation med högt i tak.
Företagets värdeord är Hjärta, Driv, Proffsighet och Enkelhet.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Ditt övergripande uppdrag som kundservicechef blir att driva kundtjänstfunktionens utveckling framåt samtidigt som du säkerställer professionell och tillgänglig service för företagets kunder.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Operativt ansvar, schemaläggning och planering.
• Följa upp svarstider och kundnöjdhet och se till att företagets mål efterföljs.
• Analys och rapportering inom området.
• Kvalitetssäkra kundbemötandet och övriga medarbetares prestationer.
• Personalansvar med uppföljning, rekrytering, upplärning samt coachning av medarbetare.
Vid behov hjälper du dina medarbetare med kundserviceärenden.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Teamet består av drygt 10 engagerade och kunniga personer, vilka du har personalansvar för. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.
För att möjliggöra utvecklingen av företagets produkter och kunna driva en kundnära kundtjänst kommer du även att ha ett nära samarbete med andra funktioner och enheter inom företaget. Dina utmaningar framåt karaktäriseras bland annat av att ta kundtjänsten till nästa steg och möjliggöra digitalisering av deras tjänster.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har relevant utbildningsbakgrund och med tidigare erfarenhet av att leda en modern kundtjänst. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom ett e-handelsföretag och har ett tekniskt intresse. Du är en van beslutsfattare och har en god datavana.
Som person är du kommunikativ, prestigelös och har lätt att få med dig människor. Du agerar på eget initiativ och har ett starkt fokus på service och kvalitet. Vidare har du ett systematiskt arbetssätt och månar om dina medarbetare. Du trivs med att påverka arbetet och vågar testa nya idéer tillsammans med dina kollegor och medarbetare.
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07