OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandviken Energi är ett energibolag med verksamhet inom fjärrvärme, elnät, gata, bredband, vattenkraft samt vatten och avlopp. Tillsammans är vi cirka 150 medarbetare och omsätter cirka 500 miljoner kronor. Alla verksamheter inom Sandviken Energi-koncernen ska bidra till en långsiktig hållbar utveckling av Sandvikens infrastruktur, utifrån ett miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi återinvesterar våra vinster för att stärka Sandviken Energis konkurrenskraft och levererar prisvärda produkter med hög driftsäkerhet.
www.sandvikenenergi.se
- Processutvecklande ledare som tänker "digitalt först"
Alla verksamheter inom Sandviken Energi-koncernen ska bidra till en långsiktig hållbar utveckling av Sandvikens infrastruktur, utifrån ett miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi återinvesterar våra vinster för att stärka Sandviken Energis konkurrenskraft och levererar prisvärda produkter med hög driftsäkerhet.
Ditt uppdrag
Kundservice omfattas idag av kundbemötande via telefon, mail, fysiska besök och digitala kanaler. Där blir ditt uppdrag att utveckla ett än mer proaktivt agerande och att höja det professionella kundbemötandet. Tillsammans med dina medarbetare och affärsområdena tar du ansvar för och driver vidareutveckling av processen för ärendehanteringen. Det gör du genom att tänka "digitalt först" och fortsätta driva kompetensutvecklingen i kundservice mot ännu mer kvalificerade arbetsuppgifter och ökad merförsäljning.
Du har ansvar för personal, arbetsmiljö och budget samt den dagliga driften genom resursplanering, coachning, utbildning och kvalitetsuppföljning. Du rapporterar till Kommunikations- och marknadschefen.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har erfarenhet av att ha arbetat framgångsrikt som chef och ledare i liknade miljö. Du har drivit utvecklingsarbete, gärna inom digitalisering och merförsäljning samt förändringsarbete. Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har ett intresse för teknik och vi tror att du tänker ”digitalt först”.
Du är en synlig, självsäker och tillgänglig ledare. För dig är det självklart att arbeta proaktivt med teamet genom dialog, samarbete och delegering. Du skapar struktur och rutiner samtidigt som du motiverar och inspirerar. Vi ser att du är kund- och lösningsorienterad, empatisk och har hög social kompetens. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med dina medarbetare och övriga funktioner inom koncernen.
Välkommen att bidra till Sandviken Energis fortsatta utveckling!