Kundservicechef till Söderhamn

Arbetsbeskrivning

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,2 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Produktionsområde kundmöte har sin verksamhet främst i Söderhamn och Gävle arbetar med kundservice samt har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Det innebär ansvar för kundkontakter och kanaler framförallt via telefon, e-post och sociala medier.

I produktionsområde kundmöte arbetar idag totalt ca 140 medarbetare, relativt jämnt fördelade mellan orterna.

Vi söker nu en driven kundservicechef till Söderhamn. Du kliver in i ett spännande skede där du kommer att ha möjlighet att utveckla verksamheten



Arbetet innebär att du ansvarar för den dagliga driften av kundservice på orten. Du vidareutvecklar och förvaltar verksamheten i enlighet med myndighetens mål och strategier.

Du ansvar för att utveckla mötet med kund. Du utvecklar medarbetare och chefer, arbetssätt, rutiner och processer för att skapa ett aktivt och professionellt kundmöte. Du deltar aktivt i arbetet för att bygga upp en kundservice med hög kvalitet, hög service och ett proaktiv arbetssätt i kundmötet.

Som kundservicechef kommer ditt primära fokusområde att vara ett aktivt och närvarande ledarskap där du arbetar med att kompetensutveckla medarbetarna. Du arbetar med coachning som verktyg när du kvalitetssäkrar och utvecklar verksamheten. Du ansvarar för att utveckla samverkansformer såväl inom kundmötet som med andra delar av myndigheten.

Du kommer att ha personalansvar för både gruppchefer och medarbetare och rapporterar direkt till chefen för Produktionsområde kundmöte.

Utbildning och erfarenhet:
Du har relevant akademisk examen. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbetat med kvalificerade kundmöten och av verksamhetsutveckling, gärna inom kundservice.

Du har vidare fler års erfarenhet av att utveckla medarbetare och av att leda personalgrupper. Du är van att leda och fördela arbetet samt att engagera medarbetarna att arbeta mot uppsatta mål. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att leda verksamheten genom underställda gruppchefer.


Egenskaper:
För att lyckas och trivas i rollen som kundservicechef vill vi att du arbetar kundorienterat, strukturerat, och för hela myndighetens bästa.

Som person är du engagerade i ditt arbete och självgående i allt du gör och proaktiv då du ser vad som behöver göras. Du är mål och resultatinriktad, har mycket bra ledaregenskaper och gillar att utveckla medarbetare, är prestigelös, flexibel och har god samarbetsförmåga. Vidare är du analytisk, har helhetssyn, ett gott omdöme och en mycket god kommunikativ förmåga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt:
Pensionsmyndigheten erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och goda möjligheter att utvecklas i en ung organisation där du har chans att vara med och påverka.

Tjänsten är tillsvidare och tillträde sker enligt överenskommelse.


För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta Produktionsområdeschef Maria Uddin Åkesson tel. 010-4543400.

Fackliga representanter är Malin Strömmer, Saco, 0771-771 771 och Anna Håkansson, ST, 010-4542801

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pensionsmyndigheten STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid 100% Tillsvidare -
  • Publicerat: 21 november 2016

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024