Kundservicechef till Sonova Nordic AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Sonova, med huvudkontor i Stäfa, Schweiz, är en ledande leverantör av innovativa hörsellösningar. Bolaget når sina konsumenter via flera olika kanaler och denna mångfald låter dem dra nytta av det breda utbud av lösningar- hörselapparater, cochleaimplantat, trådlösa kommunikationsprodukter, digitala lösningar och professionell hörselvård- på det sätt som passar i den specifika situationen.

Koncernen grundades 1947 och finns idag i mer än 100 länder världen över, med över 16 500 engagerade medarbetare och en generad försäljning på 3,4 miljarder CHF under räkenskapsåret 2021/22, samt en nettovinst på 664 miljoner CHF. I alla verksamheter följer Sonova sin vision om en värld där alla kan njuta av att höra och leva ett liv utan begränsningar. Läs gärna mer om Sonova genom att klicka här. (https://www.sonova.com/en/careers)

Om tjänsten

Sonova Nordic AB söker efter en Kundservicechef som har drivkraften att vara en stark förebild för sitt team, arbeta operativt och förfinar samt följer rutiner.

Du rapporterar till Customer Service Manager Nordic som du också kommer att ha ett nära samarbete med och du kommer att vara en del av den svenska ledningsgruppen. Rollen inkluderar personalledning för 10 medarbetare, 8 är stationerade i Solna och 2 är stationerade i Halmstad. Tjänsten inkluderar bland annat ansvar för kundservice i Sverige, aktivt arbete för en engagerad och hållbar arbetsmiljö, säkerhetsställa kundservicemål och leverans, kontorsansvar och budgetarbete samt uppföljning av nyckeltal. I rollen kommer du att arbeta med implementering av strategier för att förbättra kundserviceleveransen i samråd med den nordiska ledningsgruppen.

Tjänsten innefattar breda kontaktytor då du kommer att arbeta nära andra avdelningar såsom exempelvis ekonomi-och säljfunktionen för att säkerhetsställa kundnöjdhet. Du kommer även att vara den närmaste kontakten för leverantörer kopplat mot kontor och fastighet samt ha övergripande ansvar för förbrukningsmaterial på kontoret.

Din profil

I den här rollen är det viktigt med ett närvarande och inspirerande ledarskap och det visar sig i beteenden såsom att kunna vara här och nu i stunden men inte tappa blicken framåt. Du känner stor passion för service och vill uppmuntra dina medarbetare till att ta ansvar för leveransen och kunddialogen.

Vi ser att du behöver besitta goda ledaregenskaper och har tidigare erfarenhet som ledare för att lyckas i rollen. Du har i dina tidigare roller arbetat i en organisation nära affären och förstår kundservice, du har arbetat proaktivt med kundrelationer och jobbar för att dina medarbetare förstår att de arbetar i hjärtat av verksamheten.

Dina kollegor skulle beskriva dig som trygg och lyhörd, relationsbyggande, prestigelös och empatisk person som har en god förståelse för affären. Teamet består idag av ca 10 personer och då du jobbar nära såväl din närmsta chef samt övriga kollegor i de andra teamen, är din samarbetsförmåga en viktig del av vardagen.

Kvalifikationer

- Personalansvar.
- Du har tidigare arbetat i en organisation som arbetar efter tydliga ramverk.
- Arbetat i en säljorganisation.
- Erfarenhet från CRM och ERP system.
- Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.


Om du tidigare har arbetat i en lönesättande funktion eller har erfarenhet från en likande tjänst är det meriterande för rollen. Har du tidigare erfarenhet från Salesforce eller branscherfarenhet är även det mycket meriterande.

Tillträde, omfattning och anställning

Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag och kontoret är beläget vid Solna Business Park. Start är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd av oss på Hero med mycket goda chanser till att bli övertagen av Sonova.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2022
  • Ansök senast: 23 maj 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024