OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA:
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm
Anställningsform: Direktrekrytering
OM SWATCH GROUP (Nordic) AB:
Swatch Group är en internationell koncern som är verksam inom design, tillverkning och försäljning av färdiga klockor, smycken, komponenter och tidtagning. Företaget levererar nästan alla komponenter som krävs av sina 18 klockmärken. I Norden är de återförsäljare av följande märken: Omega, Rado, Longines, Tissot, Certina, Swatch och FlikFlak.
DIN ROLL:
I rollen som Kundservicechef hos Swatch Group (Nordic) är du ansvarig chef över kundtjänstteamet, reservdelsteamet och urmakarna. Du koordinerar teamen och coachar dina medarbetare i det dagliga arbetet. Ditt fokus ligger även på att leda projekt samt att utveckla och förbättra kundservicen.
Rollen som Kundservicechef är en viktig funktion i organisationen samt en nyckelspelare för att bygga ett bra team som levererar den bästa kundupplevelsen.
I rollen ingår det bland annat:
- Personalansvar för ca. 20 medarbetare
- Leda, coacha och motivera dina tre team
- Ansvara för och driva olika projekt
- Arbeta administrativt med prisuppgifter, statistik, nyckeltal etc.
- Utveckla kundservicen och processer för att säkerställa hög kundnöjdhet
- Stötta och samarbeta med dina nordiska kollegor vid behov
VEM ÄR DU?
För att trivas i rollen ser vi att du som person är lösningsorienterad, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har erfarenhet från kundservice och en god förståelse för vikten av att skapa hög kundnöjdhet.
Viktigt för tjänsten är att du är en målmedveten och strukturerad person med en stark vilja och ett driv att utveckla, förbättra och leda din personal. Vidare gillar du att jobba tillsammans med andra, ser till gruppens bästa och är mån om att skapa en trevlig arbetsmiljö.
Krav för tjänsten:
- Du har erfarenhet inom kundservice samt har en administrativ vana
- Du har erfarenhet av att leda och driva projekt
- Du är klockintresserad och har en god teknisk förståelse för hur klockor är uppbyggda
- Du är flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
- Du har god kunskap i Excel
- Du har ett strukturerat arbetssätt
Meriterande för tjänsten:
- Du har erfarenhet av en ledande roll med personalansvar
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se
OM BARA POSTEN BEMANNING
Bara Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Bara Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.