OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du gedigen erfarenhet av att leda ett kundserviceteam och arbete med ständiga förbättringar? Då kanske detta kan vara din drömtjänst!
Toyota Financial Services tror benhårt på att kundnöjdhet börjar med nöjda medarbetare och ett professionellt ledarskap. Nu söker vi en erfaren Kundservicechef till en av världens största koncerner inom bilindustrin - Toyota. Placering på vårt nyrenoverade kontor i Sundbyberg.
Om tjänsten
Som Kundservicechef kommer du bli en nyckelperson inom Toyota Financial Services med ansvar för att fortsätta bygga upp och utveckla kundserviceteamet. Du kommer ha en viktig roll i att förbättra processer och arbetssätt samt vara med och fortsätta bidra till en trivsam och lärande kultur på företaget. Idag består teamet av tio medarbetare som du kommer ha fullt personalansvar för, inkl. budget, bemanning, arbetsfördelning, rapportering samt rekrytering.
Ett empatiskt och klokt ledarskap genomsyrar hur du i det dagliga arbetet tar ansvar för dina medarbetare och strukturerat arbetar med kompetensförsörjning och kompetensutveckling av teamet. Du är aktiv och synlig i ditt ledarskap och van att driva mot uppsatta mål och nyckeltal.
Du driver förbättringsarbeten i syftet att uppnå än starkare kundfokus samt digitalisering av kundmöten.
Att sätta upp nyckeltal samt uppföljning ingår i rollen. En annan spännande del av rollen handlar om att ansvara för och utveckla samarbetet inom Toyota med målbilden ”En support” ut mot kund. Du kommer ingå i en chefsgrupp och rapportera till Operations Director.
Tjänsten som Kundservicechef innehåller flera spännande utmaningar! Du kommer ha en aktiv roll i många av utmaningarna och tillsammans med dina medarbetare och kollegor utveckla Toyota Financial Services kundlöften.
Vem är du?
Du har sinne för affärer och förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Vi vill sätta kunden i fokus och därför ser vi att ditt förbättringsarbete alltid utgår ifrån kund och wow-service. Förtroendeingivande, inkluderande, kommunikativ och tydlig är viktiga egenskaper för att lyckas med ditt ledaruppdrag.
Examen från universitet/högskola är meriterande. Din tidigare arbetslivserfarenhet från en likvärdig roll, tillika branscherfarenhet från finansbolag eller bilfinansiering kommer vara starkt meriterande. Du har en framgångsrik track-record från arbete med NPS samt att leda och utveckla medarbetare inom kundservice
Din personlighet är viktig för oss! Som person är du drivande och resultatinriktad. Arbetet kräver förmåga att strukturera och prioritera. För att lyckas i rollen visar du naturliga ledaregenskaper såsom lyhördhet, empati och förmågan att förstå/analysera vad som sker i nuet och vad som ligger i framtiden. Vi söker en ledare med stor nyfikenhet och brinnande intresse för service som vill utveckla verksamheten och kundmötet. Med glimten i ögat, arbetsglädje i fokus och nära till skratt kommer du att trivas i din roll som chef på Toyota Financial Services.
Vad du erbjuds?
Toyotas kultur har skapats av Toyota-familjens personlighet, värderingar och erfarenheter under decennier och handlar om att utveckla medarbetare. På Toyota säger man att ”innan vi bygger bilar bygger vi människor”. Som anställd hos Toyota erbjuds du friskvårdsbidrag och förmånliga pensionsvillkor, bland mycket annat.
Om bolaget
Toyota Financial Services i Sverige (Toyota Kreditbank GmbH, Sverige filial), är ett helägt dotterbolag till Toyota Motor Corporation som verkar för att erbjuda hållbara finansiella tjänster som förenklar och förbättrar livet för såväl Toyota-kunder som alla andra. Idag ett av världens främsta finansbolag för fordon. Med huvudkontoret i Japan finns företaget representerat på mer än 35 marknader över hela världen.
Ansökan
I denna rekrytering har Toyota Financial Services Sweden valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft, 076-879 91 95. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så vänta inte för länge med din ansökan. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy
Titel: Kundservicechef
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88