Kundservice/Förvaltningsassistent

Arbetsbeskrivning

Själva grundtanken med Sweax är att göra livet enklare för bostadsrätts-föreningar, affärscentrum, privata- och offentliga fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och med ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierade för kvalitet 9 001 och miljö 14 001 enligt internationell standard.

KUNDSERVICE/FÖRVALTNINGSASSISTENT
med inriktning ekonomi
till vårt huvudkontor i Uppsala

Vi söker dig medarbetare som är beredd att tillsammans med oss göra livet enklare för våra kunder!

Ditt uppdrag
Vi söker en driven, ansvarsfull, kundfokuserad och nytänkande person som vill bli en del av vår resa framåt från bra till bäst! Du ingår i kundserviceteamet och kommer vara en viktig del av att skapa ett mervärde för våra kunder med fokus på kundnöjdhet och hög servicegrad. I tjänsten som kundservice/förvaltningsassistent kommer du att vara navet i Sweax och jobba med inriktning mot ekonomi och vår avdelning ekonomisk förvaltning. Du kommer att kommunicera med medlemmar, styrelser och utomstående intressenter från bostadsrättsföreningar och nyproduktioner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom ekonomi kommer vara:

- Ta emot och ankomstregistrera fakturor.
- Upprätta kontering av leverantörsfakturor.
- Fakturaflödeshantering, och skicka fakturor för attest.
- Avstämning av kund- och leverantörsreskontra.
- Hantera in-och utbetalningar.
- Påminnelse av kundfakturor.
- Återrapportering av betalfiler.
- Arvoden/utlägg styrelse.


Du kommer även att vara delaktig i:

- Hyresadministration och uppstart av nya kunder.
- Faktura- och boendefrågor och uthyrningar.
- Inkomna ärenden/felanmälningar.
- Övrig administration och kontorsgöromål.


Du kommer att kommunicera med medlemmar, styrelser och utomstående intressenter via telefon och mail, ofta om boendefrågor, felanmälningar från bostadsrättsföreningar och nyproduktioner i vårt ärendehanterings-system.

Vad innebär rollen?
Rollen som kundservice/förvaltningsassistent är fördelad på Kundservice med ett team på tre personer, och som ekonomiassistent inom Ekonomisk Förvaltning med två personer där du har ett tätt samarbete med våra ekonomer.

Arbetet ställer krav på noggrannhet och social förmåga då du har många kontaktytor i din vardag. Vidare är du positiv, serviceinriktad och driven att bidra till att leverera med högsta kvalitet. Vi värdesätter delaktighet, ansvar och kommunikation.

Personliga egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som har grundläggande kunskaper inom ekonomi och har arbetat i en roll som ekonomiassistent tidigare. För att passa i gruppen bör du vara en självgående, ödmjuk och en lösningsorienterad person som är noggrann i ditt arbete.

Din personlighet är viktigt för att passa in. För att trivas och göra ett riktigt bra jobb ser vi att du är strukturerad. Vidare tar du ägandeskap över dina arbetsuppgifter och har en hög ansvarskänsla i kombination med ett glatt och positivt sinnelag. Du skapar goda relationer med kollegor, kunder och boende, och du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i så väl svenska som engelska. Som person är du entusiastisk, engagerad och serviceinriktad. Du som söker behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift. Har du tidigare arbetat i ekonomisystemet Fortnox är det meriterande. Önskvärt är att du har B-körkort då vi finns på flera orter.

Att arbeta på Sweax
Vi är ett mindre familjärt företag som drivs av framtidsfokus med höga ambitioner att vara en bra leverantör till våra kunder. En glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten. Vi tycker om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att ständigt förbättra oss. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare, och här finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa.

Vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö - våra olikheter är vår styrka. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning och placerad på vårt huvudkontor i Uppsala.

Ansökan
Din ansökan registrerar du på vår hemsida www.sweax.se https://jobb.sweax.se/jobs senast den 15 aug. Urval och intervjuer sker löpande så vi välkomnar ditt cv redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut, samtidigt som rekrytering under semesterperioden kan ta lite längre tid.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterade chef Annika Carlqvist annika.carlqvist@sweax.se tel. 073-837 37 57, eller rekryteringsansvarig Karin Spång, karin.spang@sweax.se, tel. 070-085 01 36.

Vår AFFÄRSIDÉ: Sweax AB erbjuder ett personligt och kundanpassat helhetsåtagande inom fastighetsförvaltning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sweax
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2022
  • Ansök senast: 28 december 2022

Liknande jobb


20 december 2024