Kundservicehandläggare

Kundservicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Falck?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som kundservicehandläggare på Falck Servicecenter hjälper vi våra kunder runt om i hela Sverige i kontakten med Falck. Som medarbetare är du en viktig länk som genom hög servicenivå och vägledande förmåga hjälper till att serva kunderna med information och hjälp i våra olika kommunikationskanaler. Arbetet innebär kundkontakt via telefon, mail och chatt samt hantering av bokningar åt våra operativa konsulter inom företagshälsan i hela landet.

Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning, gärna med vård- eller administrativ inriktning alternativt motsvarande erfarenhet. Du arbetar eller har arbetat i växel eller kundtjänst alternativt har erfarenhet av att arbeta med kundmöte via telefon, e-post och chatt.

Som person är du serviceinriktad, kundorienterad och brinner för att hjälpa till. Du trivs bra med att arbeta i grupp och är en lagspelare med stor social kompetens. Du kan hantera flera uppgifter samtidigt, även under perioder med hög arbetsbelastning och du trivs med att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. För att lyckas i rollen behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt behärska konversationsengelska.

Vi erbjuder dig

• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Arbetstid helgfria vardagar 07.30-16.30/08.00-17.00. Tillträde enligt överenskommelse. Placering: Falcks huvudkontor i Stockholm.

Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast 2024-08-11. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falck Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2024
  • Ansök senast: 11 augusti 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024