OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marknad och kommunikationsavdelningen
Vill du jobba med kundservice och kommunikation i en framtidsbransch för ett hållbart Uppsala? Nu behöver vi bli fler och söker dig som tycker om att prata med kunder i telefon och har stor vana av att arbeta i professionell kundservice och har god vana att jobba i olika system.
Vi söker nu en kundservicehandläggare för en tillsvidareanställning.
Om tjänsten
Vi är ett team på sju personer som arbetar tillsammans i högt tempo och med glatt arbetsklimat. Vi hjälps åt med svåra ärenden och försöker alltid gå på lösning. Vår verksamhet är lagreglerad och vi är ödmjuka inför det faktum att våra kunder oftast inte kan välja om de vill vara vår kund eller inte.
Ansvarsområde. Vi svarar på frågor, lägger ordrar, hanterar fakturafrågor och alla andra aspekter av att vara kund hos oss. Arbetsuppgifterna är varierande och kvalificerade. Kanalerna in till oss är e-post, telefon, webb och chatt och vi arbetar i flertalet system. Kundservice tillhör avdelningen för marknad och kommunikation och du blir en del av vårt team. Du kommer också att samarbeta nära med våra kommunikatörer och webbansvarige samt handläggarkollegor.
Vi sitter i nyrenoverade kontorslokaler med goda pendlingsmöjligheter vid Uppsala Business Park. Det finns möjlighet till distansarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från kontaktcenter eller kundservice. Framför allt söker vi dig som genuint brinner för service och är framsynt, lyhörd och nyfiken. Du känner att du vill utvecklas med avancerade arbetsuppgifter och är nyfiken på en hållbar framtidsbransch.
Du har mycket god telefon och datorvana samt erfarenhet av att arbeta i olika system. Du har lätt för att ta till dig ny information och lära dig nya system. Det är meriterande med erfarenhet från något av våra system, vi jobbar i ärendehanteringssystemet Lime och fakturerings- och ordersystemet EDP Future och använder Trio CC som växelsystem. Vi ser gärna att du har god förmåga att hantera kundmöten både i telefon och skrift.
Du behöver kunna ge ett ansvarsfullt, professionellt och förtroendeingivande bemötande samt ha förmåga att bemöta kunder i olika situationer. Du är lösningsorienterad och uthållig när du stöter på problem och driver självständigt dina ärenden framåt.
För mer information om tjänsten kontakta
Rekryterande chef, Tiina Konu, 018-7279883, tiina.konu@uppsalavatten.se
Ansvarig rekryterare, Johanna Andersson, johanna.andersson2@uppsalavatten.se
Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. Du ska därför vara beredd att krigsplaceras inom ramen för Uppsala Vatten och Avfalls roll i totalförsvaret. Uppsala Vatten tillämpar 6 månaders provanställning.
Om Uppsala Vatten
Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt.
Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/)