OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.
Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleddes redan i april 2022 och genomförs steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023.
Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.
Som kundservicehandläggare på Previa Servicecenter hjälper vi våra kunder runt om i hela Sverige i kontakten med Previa. Som medarbetare är du en viktig länk som genom hög servicenivå och vägledande förmåga hjälper till att serva kunderna med information och hjälp i våra olika kommunikationskanaler. Arbetet innebär kundkontakt via telefon, mail och chatt samt hantering av bokningar åt våra operativa konsulter inom företagshälsan i hela landet.
Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning, gärna med vård- eller administrativ inriktning alternativt motsvarande erfarenhet. Du arbetar eller har arbetat i växel eller kundtjänst alternativt har erfarenhet av att arbeta med kundmöte via telefon, e-post och chatt.
Som person är du serviceinriktad, kundorienterad och brinner för att hjälpa till. Du trivs bra med att arbeta i grupp och är en lagspelare med stor social kompetens. Du kan hantera flera uppgifter samtidigt, även under perioder med hög arbetsbelastning och du trivs med att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. För att lyckas i rollen behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt behärska konversationsengelska.
Vi erbjuder dig
• Ett arbete i en av Sveriges framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor
Övrigt:
Visstidsanställning på heltid 1/1-30/6. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Placering: Previas huvudkontor i Stockholm.
Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta teamledare Tove Viberg på tove.viberg@previa.se alternativt tel nr 08-627 43 13.
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-16. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.