Kundservicehandläggare till Bostadsförmedlingen

Arbetsbeskrivning

Bostadsförmedlingen i Stockholm förmedlar hyreslägenheter i hela Stockholmsregionen och samarbetar med cirka 200 bostadsbolag.

Vi är länken mellan bostadssökande och fastighetsägare och har över 75 års erfarenhet av Stockholms hyresmarknad. Med cirka 130 medarbetare ingår vi i koncernen Stockholms Stadshus AB, som ägs av Stockholms stad. Läs mer på bostad.stockholm.se. 

Vilka är vi på kundserviceavdelningen?

Kundserviceavdelningen är en stöd- och servicefunktion för bostadsförmedlingens kunder i bostadskön. Vi arbetar tillsammans mot ställda servicemål där tillgänglighet, god service och coaching är en naturlig del i vår vardag. Vi arbetar aktivt med att anpassa våra processer och arbetsrutiner utifrån verksamhetens behov.

Avdelningen består av en engagerad grupp om tretton kundservicehandläggare, en operativ teamledare och en enhetschef. Nu söker vi ytterligare en kundservicehandläggare med intresse för service och bemötande.

Vad innebär tjänsten som kundservicehandläggare?

Som kundservicehandläggare är du Bostadsförmedlingens ansikte utåt gentemot kunderna i bostadskön. Du vägleder dem i sökprocessen och ger korrekt information på ett serviceinriktat sätt. Du hjälper kunderna genom att informera om lediga bostäder, kötider, regelverk samt informerar om bostadsmarknaden i regionen i stort.

Genom att använda vår policy för service och bemötande har du ett verktyg för att säkerställa hög servicenivå och hjälp. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande. Din insats blir en mycket viktig del i hur kunderna upplever Bostadsförmedlingen.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har:

- avslutad gymnasial utbildning,
- aktuell erfarenhet från arbete inom kundservice med fokus på kundbemötande med telefon som huvudredskap,
- erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem samt MS Office,
- vana att arbeta med målstyrning, uppföljning och resultat,
- god vana att formulera dig i skrift och ge service via mejl,
- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du behärskar fler språk utöver svenska och engelska.

Som person är du professionell och känner stort ansvar för ditt uppdrag. Vi söker dig som vill vara en förebild och ambassadör för bostadsförmedlingens kundservice och kan identifiera dig med vår värdegrund GRETA – Glädje, Respekt, Engagemang, Tillsammans & Ansvar.

Du förstår vad service kan skapa för mervärde i kundupplevelsen, ser varje kundmöte som unikt och är alltid beredd att göra det lilla extra. Du gillar högt tempo, har en positiv attityd, tar egna initiativ och ser feedback som ett sätt att utvecklas och bli ännu bättre i rollen.

För att trivas i rollen ser vi att du är lyhörd, empatisk och kvalitetsmedveten och har en god förmåga att hantera samtal med människor som ibland befinner sig i svåra situationer. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand.

Vi kommer att lägga vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vad kan vi erbjuda?

Hos oss blir du en del av en kultur som präglas av ett generöst och hjälpsamt arbetsklimat där vi avsätter tid för kompetensutveckling och kunskapsutbyten. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss och vi är måna om att underlätta för dig att göra hälsosamma val. Vi erbjuder därför bland annat massage på arbetet, en friskvårdstimme i veckan, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Hos oss har du också möjlighet att delvis arbeta på distans. Vi håller till i nyrenoverade lokaler vid Globens tunnelbanestation.

När du jobbar hos oss är du varje dag med och bidrar till nytta för regionens invånare genom att göra vägen till en ny bostad lite enklare. 

Din ansökan

Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholm stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt cv och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Vi kommer löpande gå igenom ansökningarna och kalla till intervju. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Varmt välkommen med din ansökan senast den 1/5!

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024