Kundservicehandläggare till Gävle och Söderhamn

Arbetsbeskrivning

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. 2012 betalade vi ut drygt 260 miljarder kronor till drygt 2 miljoner pensionärer, genomförde 1,4 miljoner fondbyten och 2013 skickar vi ut 6,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 000 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensionen enklare - för att alla ska kunna leva i nuet

På kundmötesavdelningen har vi det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelningen ansvarar för våra kommunikationskanaler webb, tryckt information, sociala medier, telefoni och lokala möten. Vi ansvarar också för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna.

Arbetsbeskrivning
Kundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice via telefon, e-post, sociala medier och även Pensionsmyndighetens växel.
Arbetet i kundservice innebär att du svarar på frågor och funderingar gällande pensioner och pensionsrelaterade förmåner främst via telefon och e-post. De som vänder sig till oss är pensionärer och pensionssparare boende både i Sverige och utomlands. Vi hjälper våra kunder med bland annat prognoser, blanketter, efterlevandepensioner och frågor om pensionssparande.

Utbildning och erfarenhet
Du har akademisk examen, inom relevant område, dvs ekonomi, juridik, beteendevetenskap, samhällsvetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.

Vi söker dig som har erfarenhet av kundtjänstarbete och/eller kundservice. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet som har lätt för att lära nytt. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.

Egenskaper
Då arbetet innebär mycket kundkontakter söker vi dig som är serviceinriktad och duktig på att kommunicera muntligt.
Som person vill vi att du är serviceinriktad, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är lugn och kontrollerad i stressituationer. Du har god samarbetsförmåga med ansvar både för ditt och gruppens arbete. Vi vill också att du är målinriktad, har helhetssyn och en problemlösande analysförmåga. Du är tydlig och har ett gott omdöme. Det är viktigt att du trivs i ett högt arbetstempo.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Vi söker ett flertal handläggare för tidsbegränsad och tillsvidare anställning. Arbetstiden är schemalagd på dagtid under vardagar. Anställningsform är heltid eller deltid.

Ange i din ansökan om du är intresserad av att arbeta i Gävle eller Söderhamn.

För mer information
För mer information om tjänsten kontakta gruppchef Roger Hiding, 010-454 29 00.

Fackliga representanter är Maria Johansson, SACO, 010-454 36 43 och Luis Alberto Benitez, ST, 010-454 33 01.

Välkommen med din ansökan!

Du ansöker på http://www.pensionsmyndigheten.se/LedigaTjanster.html
Din ansökan vill vi ha senast den 30 augusti 2013. Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Ange diarienummer PSL 2013-80 i din ansökan.

Sammanfattning

Besöksadress

Hornsgatan 168
Stockholm

Postadress

Box 38190
Stockholm, 10064

Liknande jobb


Operativ analytiker - inhämtning (timanställning)

15 november 2024