Kundservicehandläggare till Jönköping Energi

Kundservicehandläggare till Jönköping Energi

Arbetsbeskrivning

Kunden i fokus. En samhällsviktig verksamhet. En bransch i förändring och vars utmanande frågor är på var och varannans läppar just nu. Kundcenter behöver stärkas upp med ytterligare en person som älskar service, men som också har en stark administrativ ådra och vill vara med i vår utveckling. Vi tycker detta är jättespännande, tycker du? Läs vidare och sök tjänsten!

Kundcenter hos Jönköping Energi får genomgående höga betyg av kunderna. Arbetet präglas av proffsighet och hög servicegrad. Det bygger på att vi har en härlig gemenskap inom enheten och goda kontaktytor i organisationen. Jönköping Energi och Kundcenter står inför en spännande förändringsresa där kundrelationen har absolut fokus. Vi är mitt inne i implementeringen av ett kundinformationssystem, ny modern telefoniplattform och en del förändrade arbetssätt inom enheten och övriga enheter inom ansvarsområde Kundrelationer.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en kollega som gärna har erfarenhet från energibranschen och/eller kundservice och kanske även varit drivande inom förändringsarbete. Du ger support och rådgivning med ett affärsmässigt förhållningssätt som bygger på långsiktiga relationer till våra kunder. En stor del av dina arbetsuppgifter omfattar flera administrativa uppgifter som kräver god struktur och vana att jobba i flera system där vi önskar att du bidrar till ett effektivare arbetssätt på sikt.

Tillsammans med dina 14 kollegor, är ni ett gott gäng där vi vill utveckla oss i kundkontakt via nya och flera olika kanaler. Du kommer att arbeta nära dina kollegor och ni stöttar varandra och bidrar till att utveckla kundupplevelsen. Genom att vårda relationer, skapa mervärde och därmed nöjda kunder bidrar du till att vidareutveckla såväl befintliga affärer som att sälja in nya tjänster.

Din profil
Drivs du av att utveckla relationen med våra kunder och att arbeta i ett växande företag som finns till lokalt för våra kunder både privat- och företagskunder. 

Vi söker en person som trivs att jobba i en fartfylld vardag och att bidra till en god stämning. Förmågor som lösningsfokus, effektivitet och driftighet är högt värderade. Även att du är bra på att hantera administrativa uppgifter och gillar struktur och ordning och reda. Du har god förståelse av nyttan med CRM-system och kan och vill vara delaktig i utvecklingen av digitala processer. Vidare tror vi att du:


• Drivs av goda resultat och att skapa förbättringar
• Trivs i en föränderlig miljö med högt tempo
• Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska samt engelska
• Har lämplig eftergymnasial utbildning gärna med god digital vana
• Erfarenhet av kundservice eller likvärdigt serviceyrke samt rådgivande försäljning
• Extra meriterande om du har erfarenhet från energibranschen

Du har goda samarbetsegenskaper men är samtidigt van att leda dig själv. Vi förutsätter att du har intresse för hållbarhet och är duktig på att hantera administrativa uppgifter effektivt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Detta erbjuder vi dig!
Du kommer till en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas. Vi har vunnit utmärkelsen ”Excellent Arbetsgivare 2021”, där vi ligger i topp i jämförelse med 300 andra företag och 30 andra energibolag. Hos oss får du goda anställningsvillkor, personalförmåner och möjligheter att utvecklas i en trygg men innovativ bransch. För oss är det viktigt att du får en bra introduktion och säkerhet samt kvalitet är våra prioriteringar i allt vi gör. 

Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss och möt våra medarbetare på vår hemsida. 

Om Jönköping Energi
Nu och i framtiden har vi vår bas i infrastruktur och produktion. Vi är en samhällsviktig verksamhet och en lokal aktör som drivs av att skapa effektiva och innovativa energi- och kommunikationslösningar till våra kunder för att bidra till ett hållbart samhälle. Medarbetarnas kompetens och lokalkännedom säkerställer leveranser och tjänster med hög kvalitet. Vi är och kan vara stolta över det vi tillsammans åstadkommer! Vår vision är En god kraft för ett gott samhälle.

Vi ger Jönköping Energi - en kort film

Mer information
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt men senast den 16 oktober. Urval görs löpande. 

Kontakta gärna Marita Lagerström, enhetchef, på tel. 036-10 87 17 för mer information.

För fackliga frågor kontakta Joakim Engdal, SEKO, på tel. 036-19 18 44, Daniel Faxe, Vision, på tel. 036-19 17 41 eller Peter Soltesz, Sveriges Ingenjörer, på tel. 036-10 83 18.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. 

Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköping Energi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024