Kundservicehandläggare till Jönköping Energi

Kundservicehandläggare till Jönköping Energi

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och försäljning, samt vill få möjligheten att arbeta på ett företag som bidrar till ett mer hållbart samhälle? Till Jönköping Energi AB söker vi omgående en servicestjärna som vill bli en del av kundserviceteamet. Jönköping Energi bidrar med hållbara och innovativa tjänster inom energiförsörjning. Uppdraget är på konsultbasis och förväntas initialt pågå i sex månader med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för kundärenden till Privatmarknad. Kundkontakten sker främst via telefon. Men det ingår även chatt, mail och kundbesök. Du ger support och rådgivning till kunderna på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt. Det ingår också att arbeta med riktade kampanjer och medverka vid events. Genom att vårda relationer, skapa mervärde och därmed nöjda kunder bidrar du till att vidareutveckla såväl befintliga affärer som att sälja in nya tjänster. Administrativa arbetsuppgifter kopplade till olika affärsområden förekommer också. Allt eftersom Privatmarknad utvecklas ska du vara beredd att aktivt ta kundkontakter och medverka till försäljning samt uppföljande kundkontakter.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen som kundservicehandläggare krävs det att du har en hög servicenivå och förståelse för energibranschen. Du är intresserad av och bidrar aktivt till förbättringsarbete, är strukturerad och processorienterad, med mycket god IT-vana att hantera flera olika system. Vidare ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning och minst tre års erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du har system kunskap i Lime eller Probill. Därtill är det fördelaktigt om du har kunskap om elmarknaden och intresse för energi och miljö.

Som person ser vi att du är serviceorienterad med en förmåga att vara strukturerad i ditt arbetssätt och lyhörd mot kund. Du tycker om teamarbete och är prestigelös i samarbetet med dina kollegor men har också förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du proaktiv och driven. Du har en god kommunikativ förmåga och inger ett gott förtroende när du uttrycker dig både i tal och skrift.

Om verksamheten
Jönköping Energi AB levererar el, värme, kyla och stadsnät till 57 000 kunder. Vi ser till att du kan brygga en kopp kaffe, streama senaste filmen och att lyktstolparna visar vägen under mörka höstpromenader. Det är enkelt att vara kund hos oss, vi finns nära dig och bidrar till ett hållbart samhälle. Vi är stolta över att arbeta med energi- och klimatfrågor, och är tillsammans med dig som kund en god kraft för Jönköping.

Jönköping Energi AB är en ledande aktör inom fjärrvärmeproduktion och ansvarar för hantering och energiåtervinning av avfall. Jönköping Energi är kända för innovation, teknologiska framsteg och ett passionerat engagemang för hållbarhet och miljö.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2024
  • Ansök senast: 23 februari 2024

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024