Kundservicehandläggare till Söderhamn

Arbetsbeskrivning

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Vi söker ett flertal kundservicehandläggare!

Kundservice ingår i myndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. På produktionsavdelningen bedrivs verksamheten inom olika förmåner på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
På kundservice i Söderhamn är vi i dag ca 70 medarbetare. Vårt ansvar att svara på frågor via telefon, mejl och sociala medier. Vår ambition är att pensionären och pensionsspararen får en individanpassad information utifrån dennes livssituation.




Arbetet i kundservice innebär att du informerar, svarar på frågor och funderingar samt ger konkret vägledning gällande pensioner och pensionsrelaterade förmåner främst via telefon och e-post.

De som vänder sig till oss är pensionärer och pensionssparare boende både i Sverige och utomlands. Du hjälper våra kunder med bland annat prognoser, blanketter, efterlevandepensioner och frågor om pensionssparande.

Utbildning och erfarenhet:
Du har akademisk examen inom relevant område, dvs. ekonomi, juridik, beteendevetenskap, samhällsvetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.

Vi söker dig som har erfarenhet av kundtjänstarbete och/eller kundservice. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet. Du har lätt för att lära nytt. Du uttrycker dig väl både på svenska och engelska och det är meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.


Egenskaper:
Då arbetet innebär mycket kundkontakter söker vi dig som är duktig på kundbemötande och har god förmåga att vägleda och guida kunder. Vidare är du duktig på att kommunicera både i tal och i skrift.

Som person vill vi att du är serviceinriktad, flexibel och lugn och kontrollerad i stressituationer. Du har god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Du är målinriktad, har helhetssyn och en problemlösande analysförmåga.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt:
Vi söker ett flertal handläggare för tillsvidare och tidsbegränsad anställning. Intervjuer startar under v. 25.
Arbetet innebär varierande arbetstider. Arbetstiden är schemalagd på dagtid under vardagar men det kan även bli aktuellt med kvällsarbete under kampanjperioder.


För mer information:
För mer information om tjänsten ? kontakta gruppchef Karl Hagelin 010-454 28 02 eller Olle Rydin tel. 010-454 28 82

Fackliga representanter är Malin Strömmer, SACO, 0771-771 771 och Ann-Christine Jonsson tel. 010-454 28 54, ST.

Välkommen med din ansökan! Din ansökan vill vi ha senast den 31 maj 2015.

Ange diarienummer PSL 2015-80 i din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pensionsmyndigheten
  • 20 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid 100% Tillsvidare -
  • Publicerat: 19 maj 2015

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024