Kundservicehandläggare/Teamleader

Kundservicehandläggare/Teamleader

Arbetsbeskrivning

Kundservicehandläggare/Teamledare med erfarenhet av förändringsledning

Jönköpings Energi söker en erfaren affärsmässig person med starka ledaregenskaper, ett serviceinriktat förhållningssätt med professionellt och starkt kundfokus samt erfarenhet av försäljning.

Tjänsten är ett vikariat under 2 år i ett av två team inom Kundcenter. Du kommer initialt att fokusera på Teamledaruppdraget men sedan kombinera det med teamets ordinarie arbetsuppgifter som i huvudsak innebär kundkontakter med inriktning försäljning, rådgivning och administration.
Jönköping Energi och därmed Kundcenter står inför en spännande organisatorisk förändring där Kundrelationen har absolut fokus.
Vi söker dig som har lång erfarenhet av Teamledaruppdrag samt kundservice/kundtjänst eller liknande arbete inom service och försäljning.

 

Arbetsuppgifter


Som Teamledare och Kundservicehandläggare ansvarar du, tillsammans med dina ca 6 teammedlemmar, för kundärenden till övervägande del privatkunder. Kundkontakten sker via telefon, chatt, mail, kundbesök samt digitalt via vår webbplats. Du ska i teamledarrollen stötta teamet men också själv ge support och rådgivning med ett affärsmässigt förhållningssätt som bygger på långsiktiga relationer till våra kunder. Du kommer att arbeta nära din Teamledarkollega och ni stöttar varandra och bidrar till att utveckla kundupplevelsen.

Genom att vårda relationer, skapa mervärde och därmed nöjda kunder bidrar du till att vidareutveckla såväl befintliga affärer som att sälja in nya tjänster.
Du ska vara beredd att aktivt medverka till försäljning i kundkontakten.

God förståelse av nyttan med CRM-system och delaktig i utveckling av den digitala förändringen i pågående utvecklingsresa gällande hela kundupplevelsen är en förutsättning för att du ska kunna bidra till framgång.


 Din profil


Du har lämplig eftergymnasial utbildning gärna med digital inriktning mot sälj och/eller projektledning eller jämförbar erfarenhet efterfrågas. Du har erfarenhet av och känner dig trygg i din ledarroll, vet och förstår vad det innebär att arbeta med förändringsledning. Förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska. Gärna lång erfarenhet från kundservice eller likvärdigt serviceyrke och är van vid försäljning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill särskilt lyfta fram att du driver förändringsledningen med fokus på kundperspektivet. Du är en given lagspelare i ditt team men samtidigt har du ett stort mått av integritet och tvekar inte att ta ledarskapet.
Vi förutsätter att du har intresse för energibranschen och håller hög servicenivå gentemot kund.

Detta erbjuder vi dig!
Hos oss får du goda anställningsvillkor och personalförmåner och möjligheter till att utvecklas tillsammans i en trygg och innovativ bransch. För oss är det viktigt att du får en bra introduktion och säkerhet och kvalitet är våra prioriteringar i allt vi gör. Du kommer få vara med på en spännande utvecklingsresa på en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas.

Om Jönköping Energi
Nu och i framtiden har vi vår bas i infrastruktur och produktion. Vi är en samhällsviktig verksamhet och en lokal aktör som drivs av att skapa effektiva och innovativa energi- och kommunikationslösningar till våra kunder för att bidra till ett hållbart samhälle. Medarbetarnas kompetens och lokalkännedom säkerställer leveranser och tjänster med hög kvalitet. Vi är och kan vara stolta över det vi tillsammans åstadkommer! Vår vision är En god kraft för ett gott samhälle.

Mer information
Välkommen att kontakta Inger Vondrak-Asp, Enhetschef Kundcenter, på tel. 036-10 82 17 för mer information.

För fackliga frågor kontakta Joakim Engdal, SEKO, på tel. 036-19 18 44, Daniel Faxe, Vision, på tel. 036-19 17 41 eller Agata Zietek, Sveriges Ingenjörer, på tel. 036-10 32 08.

Tjänsten är ett vikariat på två år.

Välkommen med din ansökan senast den 16 april.

Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköping Energi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2020
  • Ansök senast: 16 april 2020

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 december 2024

Sales Manager

Sales Manager

20 december 2024

19 december 2024