Kundservicehjälte till Aleo Omsorg

Arbetsbeskrivning

Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby och Vallentuna. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd, hemservice.
Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2023. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

Vill du jobba med ett härligt gäng kollegor i en stimulerande arbetsmiljö där du ges stort ansvar? Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare till vårt team.
I rollen som kundtjänstmedarbetare arbetar du med att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du tillhör avdelningen för Kundrelationer som ansvarar för kundservice och ansvarar för alla kundfrågor både via mail och telefon.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa befintliga och nya kunder vid frågor och synpunkter. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att hitta de bästa lösningarna och överträffa kundens förväntningar. Du samarbetar dagligen med kolleger inom den dagliga driften.
På Aleo blickar vi alltid framåt, mot nya destinationer och mål. Under de kommande åren kommer vår Kundtjänst att växa och vi söker därför dig som vill vara en del av vår tillväxt och som trivs i en bransch och verksamhet där du kan vara med och göra skillnad.
Du kommer b la arbeta med:
Hjälpa intressenter/kunder vid frågor och synpunkter
· Besvara inkommande samtal och e-mail
· Ta emot avbokningar och frånvaroanmälan från kunder
· Stödja försäljningsarbetet genom att skicka reklamutskick och ringa uppföljningssamtal till potentiella kunder
· Upprätta ärenden och delegera internt
· Uppföljning - vi följer dagligen upp kundernas feedback för att säkerställa nöjda kunder
· Följa upp eventuella synpunkter och klagomål
· Beröm och feedback

Vem är du?
För oss är din personlighet viktigast - vi söker dig som är kundfokuserad, kommunikativ och lösningsfokuserad. Du trivs i en roll där snabb support och leverans förväntas. Du får energi av att nå mål och leverera den bästa servicen till våra kunder. Då du kommer ha många kontaktytor, såväl externt som internt, tror vi att du är en stark relationsbyggare och samarbetsfokuserad. För dig är det där "lilla extra" en självklarhet! Då vi stundvis har hög belastning så bör du kunna hantera stressiga situationer. Som person är du driven, ansvarsfull och självgående.
Utöver detta ser vi att:
· Du har god erfarenhet från service och kundbemötande och har tidigare arbetat med kundservice
· Du är har erfarenhet av arbete inom vården
· Pratar och skriver flytande svenska samt engelska
· Har god datavana,är duktig på sociala medier samt intresserad av marknadsföring

Vi erbjuder:
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation under tillväxt. Som Kundtjänstmedarbetare räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.
Övrig information:Tjänsten som Kundtjänstmedarbetare är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde för tjänsten är i September.Tjänsten är på heltid (40h/v) och vår kundtjänst är bemannad vardagar 08-16.45. Arbetet förläggs på Aleos kontor på Åkerbyvägen 188 i Täby.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aleo Omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2024
  • Ansök senast: 10 november 2024

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024