OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en kundservicemedarbetare/kommunikatör till en myndighet för ett längre uppdrag på ett år.
Uppdragsbeskrivning
Den här rollen är ny och innebär både ett ansvar för samordning av information och kommunikation i kundens kunskapsbank med frågor och svar samt arbete med kundservice.
Som kundservicemedarbetare / kommunikatör ingår det dels att ansvara för innehållet i kunskapsbankens frågor svar och att säkerställa att det är enhetligt och tydligt. Du kommer att samarbeta med kommunikationsavdelningen och även andra delar av verksamheten för att samordna informationsmaterial för att det ska bli användarvänligt och vara ett bra stöd för både kunder och medarbetare.
Som kundservicemedarbetare, som är den andra delen av jobbet, blir du en del av en effektiv och serviceorienterad grupp som huvudsakligen arbetar med att ta emot och hantera inkommande ärenden per telefon och mail från kunder, entreprenörer och intresserad allmänhet. Arbetet innebär bland annat att ge information och svara på frågor gällande vår verksamhet.
Arbetsuppgifter
I uppdraget kommer konsulten, i samverkan med övriga leverantörer kopplade till serviceuppdrag i myndigheten vara ansiktet utåt och hantera diverse arbetsuppgifter med service som huvudtema, såsom:
Besvara inkommande samtal från allmänheten
Besvara/hantera inkommande mejl kunder, entreprenörer och intresserad allmänhet
Söka svar på frågor via vår webb och ibland via kontakter i verksamheten
Uppdatera Kunskapsdatabasen
Ta fram, samordna informationsmaterial
Sammanställa och analysera
Som person är du utåtriktad och engagerad med starkt kundfokus. Vidare är du initiativrik, strukturerad och ansvarstagande. Du är en bra kommunikatör som är social och samarbetsinriktad med en god förmåga att omvandla komplexa resonemang till rak och enkel information.
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Arbetar självständigt och målinriktat
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
Förmåga att arbeta i grupp
Utbildning
Akademisk examen inom kommunikation. Alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet.
Kompetens och Erfarenhet
5 års erfarenhet av liknande arbete med kvalificerat kundservicearbete.
Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat som kommunikatör.
Minst 1 års vana av att arbeta i Officepaketet
Minst 1 års vana av att arbeta i ärendehanteringssystem.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Goda kunskaper i engelska, först och främst i tal.
Meriterande Tidigare erfarenheter av att utveckla och förvalta kunddatabaser och/eller ärendehanteringssystem (Uppfylls börkravet ges 100 kr i prisavdrag på utvärderingspriset)
Tidigare erfarenhet från energibranschen (Uppfylls börkravet ges 50 kr i prisavdrag på utvärderingspriset)
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 10 till 12 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
Placering
Sundbyberg.
Start: 01-feb-2023
Slut: 31-jan-2024
Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anne Tunhammar via e-post: anne.tunhammar@humancapital.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan.