OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stora Enso Hylte bruk ligger i Hallands inland ca 5 mil nordöst om Halmstad. Bruket har en kapacitet på ca 250 000 ton tidningspapper, baserat på lokalt odlad granmassaved. Stora Enso har också valt att investera i ny produktion i Hyltebruk som avser Circular Solutions och Formed Fiber.
Drivs du av att vara spindeln i nätet och erbjuda bästa möjliga kundservice? Då kan det vara dig vi söker till vår nya marknadsavdelning!
Vad erbjuder vi dig?
Pappersbruket i Hyltebruk söker nya medarbetare inom området för kundservice och orderhantering. Här får du möjlighet att jobba i ett sammansvetsat team där alla hjälps åt och där en god stämning är en självklarhet.
Marknadsavdelningen är en avdelning i tillväxt i och med övergången från Stora Enso till eget bolag. Det innebär att du får möjlighet att vara med på en spännande resa samt vara delaktig i utvecklingen av vår marknadsavdelning.
Vi söker flera kundservicekoordinatorer till marknadsavdelningen, som ansvarar för orderhantering, kundservice och leveransplanering för våra kunder i Europa och för våra översjömarknader.
Om tjänsten
I rollen som kundservicekoordinator har du, tillsammans med övriga i teamet, daglig kontakt med våra kunder och är företagets ansikte utåt. Du supporterar kunderna i olika frågor och arbetar för att uppnå goda och långsiktiga relationer.
I den här rollen kommer du ha flera uppgifter i gång samtidigt och många interna samt externa kontaktytor. Problemlösning är en naturlig del i vardagen.
Det dagliga arbetet innehåller bland annat dessa arbetsuppgifter:
Orderhantering och dokumenthantering
Leveransplanering och transportbokning
Uppföljning av lagernivåer
Fakturering och uppföljning av betalningar
Reklamationshantering
På sikt ser vi också att det kan finnas möjlighet att följa med på kundbesök i syfte att stärka våra kundrelationer ytterligare.
Vem är du?
Vi tror att du är en lagspelare som trivs bäst i en roll med mycket kundkontakt och problemlösning. Du gillar att tänka utanför boxen, komma med nya idéer och göra det där lilla extra för att bidra till en marknadsavdelning i världsklass.
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel, med god förmåga att anpassa dig till olika förutsättningar och föränderliga situationer. Likaså krävs en god förmåga att skapa struktur, även under mindre ordnade förhållanden.
Som person är du energisk och prestigelös. Du trivs med att arbeta i grupp samt i ett händelserikt klimat, där du ser fördel i att arbeta tillsammans och hjälpas åt för att klara av de många olika arbetsuppgifterna.
Dina kunskaper och erfarenheter
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet från kundservice, logistik, sälj eller administration. Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasialutbildning inom relevant område.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper inom exempelvis tyska är det starkt meriterande.
Du har god vana av att arbeta med dator och telefon som redskap. Dina IT kunskaper är goda och du behärskar Officepaketet väl.
Övrigt
Arbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är på heltid. Vi rekryterar löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!
Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marthina Carlsson på 070 – 516 66 42. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Lovisa Karlsson på telefon 070-2340926.
Sista ansökningsdag är den 16 april men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu.
Inom Stora Enso värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.
Välkommen med din ansökan!