Kundservicekoordinator

Kundservicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du tillhöra en arbetsplats som arbetar för att skydda allmänhetens hälsa och bidrar till ett långsiktigt hållbart samhälle? Är du en tillmötesgående person som förmedlar positiv energi och som gillar att hjälpa andra? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten

Som kundservicekoordinator kommer du att vara ansiktet utåt och en viktig länk mellan kund, marknadsorganisation och produktion. Arbetsuppgifternas innehåll:


• Ta emot inkommande förfrågningar, följer upp och avslutar via olika relevanta kanaler så som telefon, e-post eller kundbesök
• Ge service till våra kunder genom rådgivning och vägledning
• Handlägga och utvärdera deklarationskontroll inom detaljhandel utifrån bl. a. EU-förordningen 1169/2011
• Ge anpassad och begriplig systemsupport till kund
• Ta fram underlag och statistik samt utvärdera resultat utifrån ett externt och internt behov
• Ha en övergripande kontroll kring kundens logistiklösningar
• Samarbeta med olika interna funktioner som sälj, logistik och produktion

 Arbetstiderna för tjänsten är dagtid, måndag-fredag. Tjänstens placeringsort är i Linköping.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom kundtjänst eller likvärdigt arbete inom servicebranschen. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom livsmedel, detaljhandel eller myndighet. För att trivas i rollen ska du vara tydlig och smidig i din kommunikation och tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är proaktiv samt värdesätter samarbete och samverkan. Du sätter kundservice i första hand samtidigt som du arbetar systematiskt och strukturerat med hög kvalitetsnivå. Vi ser gärna att du som söker är flexibel och nyfiken samt har ett lösningsorienterat förhållningssätt.

För att lyckas som kundservicemedarbetare behöver du ha gymnasial kompetens, gärna med naturvetenskaplig inriktning. Har du en högskoleutbildning inom livsmedel med inriktning mikrobiologi och kemi är det meriterande. Utöver det är det önskvärt att du har erfarenhet av arbete inom livsmedel, detaljhandel eller myndighet. Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning och har gått utbildningar inom området är det ett stort plus. Ett krav är att du behärskar framför allt svenska i tal och skrift då du använder språket som ditt arbetsredskap, men även har goda kunskaper i engelska och det är meriterande med andra nordiska språk. Du behöver ha goda kunskaper i Microsoft Office och har du erfarenhet av ärendehanteringssystem samt CRM är det meriterande för tjänsten.

Vårt erbjudande

På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån Lean-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Utöver det så har vi på SGS en härlig gemenskap på arbetsplatsen med möjlighet till aktiviteter såsom innebandy och golf tillsammans med arbetskollegor. Vi har också ett gäng hälsoinspiratörer som anordnar aktiviteter för att främja hälsa och trivsel. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och tillämpar flextid.

Våra värderingar Respekt för individen, Kunden i fokus och Ständig förbättring är viktiga för oss. På SGS gör vi skillnad - SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!

Hur och när?

Vill du bli vår kollega?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

SGS tillämpar provanställning.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Maria Andrén, Teamledare Kundservice Livsmedel Linköping, Tfnnr: 013-254950, mailadress: maria.andren@sgs.com

Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv samt ett CV, senast den 14 februari. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum.
SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare.

I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är cirka 340 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – Miljö och Livsmedel.
Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SGS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024