OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund har i denna rekryteringsprocess valt att vara anonym. Vår kund är marknadsledande inom miljö och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.
Som kundservicekoordinator tillhör du affärsområdet livsmedel och utgår ifrån Linköping. Tjänsten som kundervicekoordinator är på heltid och start är i mars och du erbjuds en anställning under tre månader.
Din roll
Som kundservicekoordinator tillhör du affärsområdet livsmedel. Du arbetar dagtid, måndag - fredag, och utgår ifrån SGS i Linköping. Som kundservicekoordinator är du ansiktet utåt och en viktig länk mellan kund, marknadsorganisation och produktion. Du har en varierad roll med fokus på kundsupport och säkerställer att varje kund för en kundupplevelse i världsklass.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ta emot inkommande förfrågningar, följa upp och avsluta dessa via olika kanaler så som telefon, e-post och kundbesök.
- Rådgivning och vägledning till kunder
- Handlägga och utvärdera deklarationskontroll inom detaljhandel utifrån exempelvis EU-förordning 1169/2011
- Ge anpassad systemsupport till kunder
- Ta fram underlag och statistik samt utvärdera resultat baserat på både externa och interna behov
- Övergripande kontroll kring kunders logistiklösningar
- Samarbeta med diverse interna funktioner så som sälj, logistik och produktion
Din profil
Vi söker dig som har en naturvetenskaplig gymnasieutbildning. Du bör ha tidigare arbetslivserfarenhet från liknande roller inom servicebranschen och du kan exempelvis har jobbat som kundservicemedarbetare eller som försäljare. Har du en eftergymnasial utbildning inom exempelvis livsmedel, mikrobiologi eller kemi är detta meriterande och likaså tidigare arbetslivserfarenhet inom livsmedel, detaljhandel eller från en myndighet. Ett krav för denna tjänst är att du behärskar framför allt svenska i tal och skrift då du använder språket som ditt främsta arbetsredskap. Vi ser dock gärna att du även behärskar engelska och det är meriterande med andra nordiska språk. Du behöver ha goda kunskaper i Microsoft Office och har du tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem samt CRM är det meriterande.
Som person söker vi dig som är tydlig och smidig i din kommunikation. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar proaktivt, systematiskt och strukturerat med ett högt kvalitetstänk. Du värdesätter samarbete och samverkan och sätter alltid kundservice i första hand. Vidare ser vi gärna att du som söker är flexibel, nyfiken och har ett lösningsorienterat förhållningssätt.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)