OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder - både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.
Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.
Avdelning Pensionsservice ansvarar för att SPV har en ändamålsenlig, effektiv och kvalitativ ärendehandläggning utifrån våra kunders behov. Avdelningen administrerar även förmånerna för de avtal och förordningar som SPV ansvarar för.
SPV:s kundservice ansvarar för det dagliga mötet med både kunder och arbetsgivare i våra olika kanaler inom det statliga tjänstepensionsområdet. Idag svarar vi på frågor främst via telefon, mejl och chatt. Förutom detta besvarar vi också förfrågningar via försäkringsförmedlare, samt att vi ansvarar för SPV:s växel och reception. Vårt mål är att leverera den bästa servicen så att våra kunder kan känna sig både nöjda och trygga i kontakten med oss.
Nu behöver vi stärka vårt team på Kundservice och söker därför en koordinator med stort utvecklingsfokus.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundservicekoordinator ansvarar du för den dagliga planeringen med schemaläggning och resursfördelning. Du arbetar även delvis med utveckling och förbättringar inom kundområdet.
I koordinatorrollen ingår, förutom schemaläggning, också en långsiktig resursplanering där du gör prognoser utifrån kommande händelser som kan påverka vårt inflöde. För att vi ska kunna möta våra kunder på bästa sätt i rätt kanal söker vi dig med erfarenheter av liknande arbete. Du arbetar nära kundservicechefen och tillsammans hjälps ni åt att skapa bra förutsättningar för verksamheten.
Vi har nyligen infört en ny kommunikationsplattform, och du kommer vara en viktig pusselbit framåt för att utveckla ett nytt arbetssätt i vårt nya verktyg. Som koordinator kommer du både att administrera i systemet, och arbeta med förbättringar och förändringar som kan komma att krävas i framtiden. Du blir också en viktig verksamhetsutvecklare för att driva frågor inom kundområdet. Du har ett brinnande intresse för just utvecklingsfrågor och är van att arbeta med och/eller driva olika utvecklingsuppdrag.
Vår nya kommunikationsplattform hanterar samtal, mejl och chatt och används av både kundservice och våra backoffice-enheter. Det ger oss också förutsättningar för att i framtiden koppla ihop vårt system med andra, utöka vårt serviceutbud till våra kunder, samt att skicka och ta emot information från andra system och/eller aktörer.
Tillsammans är vi ett härligt gäng som skapar gemensamma förutsättningar för att ge service i världsklass!
Är du den vi söker?
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen från högskola eller universitet inom ett för tjänsten relevant område eller så har du minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll i kundservicemiljö.
Det är meriterande om du har:
• minst tre års erfarenhet av arbete som koordinator, teamledare eller projektledare inom telefoni och/eller kundservice
• teknisk kompetens inom olika kontaktcenterlösningar eller liknande system.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper ser vi som meriterande.
För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Som person är du:
• Kommunikativ - du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i små och stora grupper. Du är en god lyssnare och har lätt för att anpassa dig till olika situationer.
• Serviceinriktad - du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
• Flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheterna i samband med olika förändringar.
• Samarbetsvillig - du arbetar bra med andra människor. Du förhåller dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Initiativtagande - du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.
Vi jobbar i härliga lokaler där vi rekommenderar en minigolfrunda i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.
Under pandemin har vi arbetat hemifrån. Planen är att vi successivt ska återgå till våra lokaler från och med februari 2022. Vi kommer dock att kunna fortsätta jobba på distans upp till halvtid - om du vill och om det fungerar för vår verksamhet.
Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.
Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Jonsson
Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming
ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75