OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockar tanken att jobba med hög kundfokus i en administrativ roll i kombination med orderhantering? Trivs du även med snabba och kontinuerliga deadlines? Kombinera detta med ett driv i allt du gör så är det troligtvis just dig vi letar efter!
Om tjänsten
Perido söker en kundservicekoordinator till vår kund, ett stort och väletablerat företag som är en världsledande tillverkare av specialkemikalier för byggbranschen och industrin. Här präglas klimatet av ambition och inspiration, och man främjar förtroendefulla och respektfulla arbetsrelationer. Här trivs medarbetarna och många väljer att stanna länge. I dagsläget arbetar ett femtiotal medarbetare på kontoret på olika avdelningar, mer specifikt tillhör sex personer kundservicesektionen. Tjänsten är i norra Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundservicekoordinator kommer du att jobba med projektorder vilket innebär daglig kontakt med kunder, säljare, transportbolag, lager, inköpare och i viss mån produktion. Du kommunicerar via telefon och mail för att respektive leverans ska upplevas trygg och professionell. Då dagarna handlar mycket om jobb mot deadlines är det viktigt att du kan prioritera och tänka flera steg i ett led. De flesta samtal sker på svenska men engelska förekommer också. Arbetet utförs främst i SAP men även lite i Salesforce.
Dina egenskaper
Vi vill hitta dig som kommer till jobbet med en positiv inställning och mycket energi! Du är säljdriven, har skinn på näsan och tycker att det är spännande att lära dig nya saker. Service är A och O - det viktigaste är kunden och att lösa dennes problem - något som bäst görs med god kommunikation, lyhördhet, lösningsfokus och ett vägvinnande strukturerat arbetssätt. Vidare ser vi att du har lätt för att lära dig nya system och är väl bekant med Excel. Slutligen tror vi att du är en hjälpsam kollega och en sann lagspelare som tycker det är kul att tillsammans med andra arbeta mot gemensamma mål.
Om du känner dig träffad så ser vi fram emot att läsa din ansökan, skicka in den redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Ett par års yrkeserfarenhet från en liknande roll
Goda kunskaper i Officepaketet och Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl engelska som svenska
Plus i kanten:
Kunskaper i SAP
Erfarenhet av Costumer service erfarenhet, gärna inom consumer goods (konsumtionsvaror).
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag genom Perido i 6 månader, därefter chans till överrekrytering till företaget. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se Ange tjänsten referensnummer 33238 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.