OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att ge god service internt och externt, bidra till att verksamheterna når sina mål, samt att göra arbetet mer effektivt.
Kommunikationsavdelningen har även ansvar för kommunens kundservice. Här ingår kundservice, den centrala växeln, receptionen och internservice i Stadshuset samt samhällsvägledning. Till vår verksamhet kundservice söker vi nu 2 nya medarbetare, en tillsvidareanställning och ett vikariat from snarast tom 31 mars 2023.
Nyköpings kommuns gemensamma kundservice är under uppbyggnad. Redan nu svarar vi på frågor som rör bygglov, miljö- och samhällsbyggnadsfrågor och samhällsbetalda resor och efter sommaren utökas uppdraget med frågor som rör näringsliv, kultur och fritid. Som servicekoordinator hos oss kommer du att få utbildning inom alla dessa områden och jobba med att ge service i alla frågor.
Kundservice kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vårt mål är att leverera service och göra skillnad i varje möte med Nyköpingsborna samt att avlasta våra verksamheter från allmänna frågor. Vårt mål är att lösa de flesta av kommuninvånarnas frågor vid första kontakten.
Våra lokaler är i Stadshuset i centrala Nyköping. Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Vi ger service via telefon, mejl men också via besök och i våra digitala kanaler. Arbetsuppgifterna är mycket varierande då man som servicekoordinator svarar på frågor och ger service inom kundservice samtliga uppdrag. I arbetet ingår även att föra en god dialog med handläggare och tjänstemän inom kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Eftergymnasialutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen, service eller annan relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.
• God kännedom om hur samhället, offentlig verksamhet och viktiga samhällsfunktioner fungerar.
• Vana att arbeta med telefonen som arbetsverktyg.
• Goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Krav är att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper ser vi som positivt.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundservice och/eller från offentlig verksamhet inom områdena samhällsbyggnad, näringsliv, kultur och fritid.
Som kundserviceservicekoordinator är frågeställningarna mycket varierande, viktiga egenskaper hos dig är då flexibilitet och lösningsfokus. Vidare är du självgående, tar ansvar för dina ärenden och kan prioritera i arbetet. Du är också stresstålig och kan anpassa dig utifrån vad situationen kräver.
För att du ska passa i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba med människor och service. Du kommer att arbeta med stort fokus på att möta medborgarnas behov. Det är viktigt att du är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation. Då verksamheten är under uppbyggnad är det viktigt att du är nyfiken och vill utveckla din kompetens inom nya områden.
Du är trygg i dig själv, trivs med att arbeta i team på en arbetsplats där det är högt tempo och där arbetsuppgifter och arbetsmetoder ständigt är under utveckling. Viktigt är att du följer uppsatta mål, gemensamma rutiner och riktlinjer.
I denna rekrytering sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för uppdraget.
ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.
Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20