OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ingå i ett litet, härligt och drivet team, där du får ha en varierande administrativ och serviceinriktad roll? Vill du ingå i ett litet och trivsamt team där gemenskap och laganda är stort fokus? Då kan denna roll vara intressant för dig!
Om kunden:
Lidén Weighing är ett progressivt och kunskapsbaserat företag som levererar vågar och vägningslösningar. Vi kan vägning!
Vi gör endast affärer B2D, business to dealers and distributors, men vår inställning och attityd handlar om B4D, business for dealers and distributors. För Lidén Weighing innebär B4D att vi arbetar nära våra kunder och leverantörer mot ett gemensamt mål av ökad kundnöjdhet genom hela värdekedjan. Detta är ett åtagande på lång sikt som involverar utbyte av kunskap, aktivt samarbete och att gemensamt bygga starka partnerskap och samarbeten.
Din roll som Kundservicekoordinator:
Innebär att du är ansiktet utåt och driver den dagliga verksamheten internt i bolaget men också utåt mot kunderna. Du kommer ha en varierande administrativ roll där telefonen och mailen kommer vara ett viktigt verktyg för dig. Eftersom du kommer ingå i ett litet team så har du en central roll där du kommer stötta sälj/marknads kollegan med framtagande av offert och lättare marknadsmaterial, ta fram och översätta produktinformation, jobba med sociala medier. Utöver att stötta på marknadssidan kommer du även dagligen hantera nedanstående arbetsuppgifter:
* Ta emot inkommande samtal från kunder och serva dom på bästa sätt
* Orderhantering
* Lättare inköp
* Hantering av in och ut leveranser
* Hantering av reklamationer
* Boka frakter för både import och export
* Underhålla och uppdatera prisuppgifter
Du som person:
För att trivs och passa in i den här rollen hos Lidén Weighing ser vi att du har ett administrativt öga av noggrannhet, strukturerad och gillar att ha ordning och reda med fokus på service på bästa nivå. Eftersom denna roll är väldigt varierande och den ena dagen är inte den andra lik så är det viktigt att du som person är en flexibel och prestigelös och inte rädd för att hugga in där det behövs.
Du kommer få jobba i ett litet team och då värdesätter vi att man kan jobba självständigt och har ett driv av att utveckla och genomföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Att du trivs i en roll där du får fatta egna beslut och lösa problemen. Samtidigt är det viktigt att man värdesätter gemenskap och samarbete med sitt team.
Eftersom du kommer ha mycket kontakt både internt och externt skall du inte vara rädd av att lyfta luren, kunna kommunicera förmedla viktig information på ett tydligt sätt.
Vi ser även att du uppfyller nedanstående krav:
* Tidigare arbetserfarenhet av en liknade roll med fokus på administration och srvice
* Kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska
* Har god vana i att jobbat i olika system, gärna inom officepaketet, visma
* Meriterande om du jobbat med att ta fram olika marknadsmaterial
Känner du att detta är en passande roll för dig, tveka inte att sök direkt, urval kommer att ske löpande!