OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Det är dags att stärka upp teamet inom kundservice och logistik hos en av våra kunder. Du blir en del av ett väletablerat team, där genuint samarbete får verksamheten att fungera, och du kommer att få ett brett ansvar i teamet. Du är en serviceminded, driven och analytiskt lagd person som uppskattar att stötta de olika delar inom försörjningskedjan. Du administrerar allt från kundorders, till in- och utleveranser av varor och inköp. Är du redo att bygga upp erfarenhet runt hur logistikflödet fungerar och optimeras i praktiken, ska du söka den här blandade rollen. Vårt kundbolag arbetar med produkter inom diagnostik, bland annat tester runt högaktuellt virus, och du kommer få vara med och göra skillnad för slutanvändare/patienter.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd möjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Du kommer att ha två huvudsakliga ansvarsområden:
-Kundtjänst. En kärnfunktion i bolaget, där man ansvarar för att kundorders och leveranser sker på ett smidigt sätt. Du tar emot order och administrerar dessa. Du förser lagret med plocklistor och svarar på inkommande frågor runt leveranser, fakturor och lagersaldon.
-Logistik/inköp. Andra delen av ditt uppdrag är riktad mer mot logistik- och inköpsdelarna. Där avlastar du ansvarig för logistikflödet, och kommer att få tillämpa planering och kommunikation runt inkommande leveranser och följa upp att de kommer i rätt tid. Du behöver ha en analytisk approach och kunna göra rimlighetsbedömningar i ett relativt högt tempo. Att du snabbt kan sätta dig in i system, och följa order och uppdateringar hela vägen, kommer att vara en framgångsfaktor för dig, då det händer mycket på samma gång. Många kontaktytor är något som du trivs med, både när det gäller interna och externa kontakter.
Arbetstider
Uppdraget pågår på heltid under ca ett år, med omgående start.
Kvalifikationer
För att axla rollen, behöver du ha eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik och erfarenhet av orderhantering, logistik eller inköp. Du kommunicerar fritt på både svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har kunskap inom orderhantering i system, gärna Dynamics AX.
Som person är du noggrann, analytisk och drivande. Prestigelöshet genomsyrar ditt arbete, och i din kommunikation finns en stor portion ödmjukhet oavsett om det är en kund, en leverantör eller en kollega som du bemöter.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Du behöver ha erfarenhet från orderhantering/spedition, logistik- eller inköpsadministration
Ansökan
2020-10-26. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Maria Hellström, konsultchef maria.hellstrom@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044