OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett företag som är i framkant inom e-learning och digital utbildning? Då kan du vara den person vi letar efter! Presto söker nu efter deras nästa kundtjänstmedarbetare som kommer vara en viktig del av deras learning team. Rollen kommer fokusera på att hjälpa kunder med olika frågor samt administration! Och den ena dagen kommer aldrig vara den andra lik! Sök redan idag då tjänsten ska tillsättas omgående!
OM TJÄNSTEN
Plötsligt händer det som inte får ske, en brand bryter ut eller någon skadas. En olycka kan få förödande konsekvenser för en verksamhet. Men med rätt skydd går det att undvika eller snabbt hantera om det inträffar. På Presto arbetar erfarna och kunniga medarbetare som är specialiserade på att minimera risker inom olika verksamheter och lokaler. Genom högkvalitativ rådgivning, utbildning, skyddsprodukter och service, hjälper Presto företag och organisationer att skapa en trygg arbetsmiljö för sina medarbetare och skydda sina tillgångar.
Presto grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. De erbjuder även marknadens bredaste sortiment av arbetsmiljö- och säkerhetsutbildningar, allt för att uppfylla gällande lagar och regler och skapa en trygg verksamhet.
Rollen:
I rollen kommer du arbeta på Prestos learning avdelning. Där kommer du hjälpa Prestos kunder och interna medarbetare med teknisk support för deras utbildningar och system. Detta innebär att du kommer att vara deras första kontaktpunkt när de behöver hjälp. Du kommer även arbeta administrativt med att utveckla deras digitala tjänster samt stötta teamet vid behov.
Du kommer vara en del av ett team på 7 personer där ni tillsammans arbetar för att säkerställa att Prestos kunder får ta del av de bästa utbildningarna på marknaden.
Du erbjuds
Ett avtal på 6 månader initialt där du blir anställd av Academic work och jobbar som konsult på Presto. Det finns goda möjligheter till antingen förlängning eller överrekrytering om samtliga parter är nöjda med samarbetet
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hjälpa kunder och intern personal med teknisk support av utbildningar och system
* Hjälpa till med administrativa uppgifter kring digitala tjänster
* Stötta i försäljningsarbetet av Prestos utbildningar, produkter och tjänster
* Upprätthålla och utveckla kundrelationer
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst och administration
- Ha erfarenhet från att ha telefonen som främsta arbetsredskap
- Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift, då det är språket som används i det dagliga arbetet
- Har ett tekniskt intresse och god datavana
- Har B-körkort
Det är meriterande om du
- kan kommunicera på finska, tyska, norska och/eller danska
- Har tidigare erfarenhet av Prestos LMS Learnifier
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Presto Brandsäkerhet här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231