OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat branschen, vi är elbolaget som går mot strömmen. När du jobbar hos oss är du med och tar kampen för klimat, miljö och en hållbar framtid för barnen. Vi jobbar rent, schysst och godhjärtat och 2017 blev vi utsedda till högst ansedda energibolaget i Sverige. Svenskarnas favorit! År 2017 blev vi också belönade med kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt av branschföreningen Kontakta.
Din dag på jobbet - kundservicemedarbetare Som kundservicemedarbetare blir du en del av vårt sälj- och serviceteam som hanterar försäljning till nya kunder samt kundfrågor kring el, solceller och pellets. Sälj- och serviceteamen består av ett gäng glada medarbetare som brinner för att ge kunden bästa möjliga upplevelse. I den här rollen säljer du elavtal till nya kunder och tar emot serviceärenden från våra elkunder, rörande bland annat fakturafrågor, inkassoärenden och förnyelser av elavtal. Eftersom du som kundservicemedarbetare representerar vårt varumärke får du givetvis löpande utbildning och personlig coaching för att kunna vara den bästa ambassadören.
Mer om ditt nya jobb Den här tjänsten är en timanställning med start omgående. Omfattningen är minst 50% med varierande arbetstider under våra öppettider, mån-fre från 8 till 18. Vi jobbar i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Vi har lätt för att tala med varandra och ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar på affärens bästa. Vårt fokus är försäljning & kundnöjdhet. Vi sitter i ljusa trevliga lokaler längs med Södertälje kanal.
Personliga egenskaper Den här tjänsten passar dig som brinner för kvalitet och har en grundläggande positiv inställning. Med god social kompetens har du förståelse för olika behov hos våra kunder, är orädd för kontakt via telefon och trivs med kundkontakt via telefon och e-post. Du är intresserad av människor, utåtriktad och engagerad samtidigt som du har förståelse för den affärsmässiga delen av företaget. Du har god samarbetsvilja och drivs av personlig feedback. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten.
Krav
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av kundservice
Mycket goda verbala och skriftliga kunskaper i det svenska språket
Talar och skriver engelska obehindrat.
Meriter
Erfarenhet av elhandel, solceller och pellets
Erfarenhet av inkasso- och fakturahantering
Erfarenhet av arbete i CRM-system
Flerspråkig.
Ansök idag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt men senast 13 januari 2019.
Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Susanne Breitner, bemanningskoordinator kundcenter Telge Energi, 08 550 220 67. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR-specialist, 08-550 220 75. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision som du når på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Sökord: kundcenter, kontaktcenter, kundservice, felanmälan, service, kundmottagare
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Ekenstam
Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson
Erik Paju
Marielle Hed
Thomas Prim
Susanne Breitner