OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Roslagsvatten söker kundservicemedarbetare till avfall- och miljölogistik
Roslagsvatten är ett kommunalt bolag som arbetar långsiktigt, med hållbarhet och ödmjukhet inför kretsloppet. Vi distribuerar dricksvatten och renar avloppsvatten i fem kommuner i Stockholmsområdet - Knivsta, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Ekerö. I Österåker och Vaxholm ansvarar vi för insamling av hushållsavfall och driver återvinningscentraler och på uppdrag av Ekerö kommun ansvarar även för kundservice inom avfall- och miljölogistik.
På Roslagsvatten har vi bred teknisk kompetens inom vårt område och strävar efter att fortsätta ligga i framkant inom den VA-och avfallstekniska utvecklingen. Idag är vi cirka 125 medarbetare, varav ca 70 personer arbetar på vårt huvudkontor i Åkersberga.
Arbetsuppgifter
Att arbeta med kundservice på Roslagsvatten innebär att hjälpa våra kunder genom att svara på deras frågor och lösa problem via telefon och mail. Det rör sig om frågor gällande fakturor, avfallstjänster och taxor, att boka hämtning av avfall och slam mm. samt att hålla vårt kundregister uppdaterat. Utöver detta är kundservice back-up för receptionen då ordinarie personal är frånvarande. Arbetsuppgifterna där består i huvudsak av att ta emot besökare och se till att de kommer i kontakt med rätt person inom Roslagsvatten, att sköta telefonväxeln och ta emot leveranser.
Vi söker dig som har
• Avslutad gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i MS-Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Det är meriterande om du även har
• Erfarenhet från kundtjänst, service och administration
• Erfarenhet av debiterings- eller CRM-system
Vi söker dig som är intresserad av miljöfrågor, är vänlig och serviceinriktad och har en vilja att lära dig något nytt. Eftersom stor del av arbetet går ut på att kommunicera med våra kunder är det viktigt att du har en god verbal förmåga, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och förmedla information på ett pedagogiskt sätt. Inom kundservice är det tidvis högt tryck vilket ställer krav på att du kan hålla många bollar i luften samtidigt och är duktig på att bemöta olika sorters människor.
Till vår avdelning, bestående av 11 erfarna och kunniga kollegor, söker vi en glad och positiv arbetskamrat som vill bli en del av vår trevliga grupp.
Anställningsvillkor och förmåner
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas.
På Roslagsvatten har vi ett friskvårdserbjudande som består av både friskvårdstid och bidrag. Vi har även en personalklubb som organiserar diverse trevligheter för medarbetarna att delta i utanför arbetstid.
Roslagsvatten är medlem i arbetsgivarorganisationen Sobona, har kollektivavtal och våra medarbetare omfattas därigenom av pensionsplan och avtalsförsäkringar.
Ansökan
• Frågor om tjänsten besvaras av Hina Wåhlin, rekryteringskonsult, telefon 0732-33 16 51, hina.w@upgraded.se och Lotta Handberg, arbetsledare kundservice, telefon 08-540 835 78, lotta@roslagsvatten.se
• Ansök senast den 5 maj. Vi tillämpar löpande urval och vill därför gärna ha din ansökan redan idag.
• Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Roslagsvatten erbjuder
Roslagsvatten har alltid strävat mot utveckling och verksamheten har vuxit kraftigt de senaste tio åren. Roslagsvattens ägarkommuner tillhör de mest framgångsrika och expansiva i landet vilket kräver stora investeringar i vatten, avloppsanläggningar och infrastruktur. Att arbeta på Roslagsvatten innebär att arbeta med många olika typer av projekt, både i storlek och i karaktär. Dessutom får du trevliga kollegor som är stolta över att arbeta med det samhällsuppbyggande uppdrag som företaget har.
Ta chansen att göra skillnad tillsammans! Att arbeta med oss innebär en möjlighet att utveckla och vårda livets viktigaste byggstenar – vårt vatten och vårt kretslopp.