OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schenker AB, Distrikt Stockholm söker två medarbetare till Kundinformationen inom Kundservice i Spånga, Lunda. Schenker AB producerar och marknadsför transport- och logistiktjänster som möter högt ställda krav på kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar.Våra 4200 medarbetare finns på 70 orter i landet, hanterar drygt 18 miljoner sändningar om året och ger service till 42 000 avtalskunder.Vi är en del av Schenker AG, en av världens ledande leverantörer av logistiktjänster. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra tjänsten är ett vikariat tom 2008-04-01 med ev möjlighet till förlängning.Arbetstiden är 08,00-16,30/17,00.Arbetet innebär att: - Ta emot alla sorters kundsamtal och besvara kundernas frågor i ett högt tempo.- Arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att kunna ha ett snabbt flöde i samtalen.- Aktivt arbeta med att ta kommandot och styra samtalen i en alltid positiv anda. Du ska: - Tycka om att lösa problem och serva kunderna och ibland kunna ta hjälp av lite humor.- Vara kundorienterad och alltid försöka förstå kundens belägenhet - Ha kund- och datavana.