OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION Setra, Sveriges största träindustriföretag, erbjuder träbaserade produkter och lösningar till bygghandel och industriella kunder.Koncernen har 1400 anställda och omsätter ca 6 miljarder kronor - varav ungefär 55 procent avser export till främst Storbritannien, Danmark, Tyskland, Spanien, Norge och Japan.Setra bedriver produktion på 16 platser i Sverige för tillverkning av bland annat sågade trävaror, panel, list, golv och limträ.Setras industriella byggsystem heter Trälyftet.Setra har ca 2400 aktieägare varav de största är Sveaskog AB (50%), Skogsägarna Mellanskog ekonomisk förening (26%) och LRF, Lantbrukarnas Ekonomi AB (22%).Övriga aktieägare har tillsammans ca 2 procent av aktierna.Läs gärna mer på www.setragroup.se KUNDSERVICEMEDARBETARE Till vår samlokaliserade kundsupport i nya fräscha lokaler i Gävle söker vi en kundservicemedarbetare med inriktning mot skandinavisk bygghandel.Kundsupport är indelat i fyra kundsegment och den grupp du kommer att ingå i, bygghandel, består av 7 medarbetare, vilka har som huvudansvar att uppfylla och verkställa vad Setra har åtagit sig i affärskontrakt och kundorder.Kundservice är den sammanhållande länken mellan det operativa flödet från produktion till kund. Att arbeta som kundservicemedarbetare innebär bland annat: - Försäljningsadministration såsom ordermottagning via telefon, fax eller mail, leveransbevakning, dokumenthantering och fakturahantering.- Att se till att leveranser genomförs i enlighet med order när det gäller volym, kvalitet, leveransvillkor och betalningsvillkor.- Leveransplanering och beställning av transporter baserat på avtal och offerter som upprättats av logistikfunktionen.- Dagliga kontakter med kunder, våra säljare i Skandinavien samt våra distributionslager. Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande.Erfarenhet från bygghandel och trä är mycket meriterande.Vi ser gärna att du arbetat med ordermottagning eller annat arbete med inslag av produktförsäljning och kundkontakt.Du ska ha goda datorkunskaper.Erfarenhet från vårt affärssystem Movex är meriterande men dock inget krav. Som person stimuleras du av att ha ett ansvarsfullt och serviceinriktat arbete, med kundens behov i centrum.Du har ett professionellt och engagerat bemötande med god förmåga att planera och administrera ditt arbete.Du är orädd och har förmågan att ta initiativ.Du är samarbetsvillig, och är som person bidragande till en positiv teamkänsla. Tjänsten är tillsvidare och tillträdes omgående, efter överenskommelse. Din ansökan vill vi ha senast 27/2.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Löfrgen
Eva Boije
Olof Johansson
Fredrik Löfgren