Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

FÖRETAGSPRESENTATION Setra, Sveriges största träindustriföretag, erbjuder träbaserade produkter och lösningar till bygghandel och industriella kunder.Koncernen har cirka 1 200 anställda och omsatte 2008 knappt 5 miljarder kronor, varav 55 procent avsåg export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern samt Japan.Setra har ca 2 200 aktieägare varav de största är Sveaskog AB (50%), Skogsägarna Mellanskog ekonomisk förening (27%) och LRF, Lantbrukarnas Ekonomi AB (22%).Övriga aktieägare har tillsammans ca 1 procent av aktierna.Läs gärna mer på www.setragroup.se KUNDSERVICEMEDARBETARE Till vårt affärsområdeskontor i Gävle söker vi en kundservicemedarbetare med inriktning mot export, särskilt mot den franska marknaden.Du kommer att ingå i ett team av 4 medarbetare som är den sammanhållande länken mellan det operativa flödet från produktion till kund, och har som huvudansvar att uppfylla och verkställa vad Setra har åtagit sig i affärskontrakt. Att arbeta som kundservicemedarbetare innebär bland annat: - Försäljningsadministration såsom ordermottagning via telefon, fax eller mail, leveransbevakning, dokumenthantering och fakturahantering.- Att se till att leveranser genomförs i enlighet med order när det gäller volym, kvalitet, leveransvillkor och betalningsvillkor.- Leveransplanering och beställning av transporter baserat på avtal och offerter som upprättats av logistikfunktionen.- Dagliga kontakter med våra kunder och/eller våra säljare. Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom ekonomi, logistik eller marknad.Du behärskar franska i tal och skrift och naturligtvis även svenska och engelska.Har du erfarenhet från såg och trävarubranschen eller ordermottagning eller annat arbete med inslag av produktförsäljning och kundkontakt ser vi det som meriterande.Du ska ha goda datorkunskaper i MS Office och viss vana av administrativt arbete.Erfarenhet från vårt affärssystem Timberbase är meriterande. Som person stimuleras du av att ha ett ansvarsfullt och serviceinriktat arbete, med kundens behov i centrum.Du har ett professionellt och engagerat bemötande med god förmåga att planera och administrera ditt arbete.Du är orädd och har förmågan att ta initiativ.Du är samarbetsvillig, och är som person bidragande till en positiv teamkänsla. Tjänsten tillträdes omgående, efter överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Löfrgen

Eva Boije

Olof Johansson

Fredrik Löfgren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Setra
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 24 november 2009
  • Ansök senast: 6 december 2009

Besöksadress

Box 3027
None

Postadress

Box 3027
Solna, 16903

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024