OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SKF - kunskapsföretaget
SKF är en av världens ledande leverantörer inom områdena lager, tätningar, mekatronik, service och smörjsystem.SKFs serviceerbjudande innehåller tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, teknisk rådgivning och utbildning.Med drygt 40 000 anställda, mer än 100 fabriker över hela världen, säljbolag i 70 länder och återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över är SKF ett verkligt internationellt företag.SKFs varumärke och koncernen är starkare än någonsin.Som kunskapsföretag är vi redo att serva dig med produktkompetens, intellektuella resurser i världsklass och visionen att hjälpa dig till framgång.
Kundservicemedarbetare
SKF Logistics Services Sweden
SKF Logistics Services erbjuder såväl interna som externa kunder tjänster inom logistikområdet.Exempel på tjänster är fabrikslogistik, lagerhållning, transporter, förpackningar, tullhantering, returhantering och informationstekniska lösningar.SKF Logistics Services Sweden har i huvudsak hand om lagerhållningen och transporten av produkter för de tillverkande SKF fabrikerna i Göteborg, Katrineholm, Luton och Poznan.Under de senaste åren har även externa kunder börjat utnyttja SKF Logistics Services tjänster och denna del av verksamheten beräknas att öka.SKF Logistics Services Sweden har ca.200 st anställda varav ca 35 tjänstemän.
Befattning
Medarbetare till Kundserviceavdelningen för Logistik på SKF Logistics Services Sweden.
Arbetsuppgifter:
- Orderbevakning och administration
- Internationell kundkontakt via telefon och e-mail
- Fakturering
- Tullhantering
- Transportplanering och transportbokning
Kvalifikationer
- Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift
- Dokumenterad logistikkunskap från lager- och transportområdet
- Kunskap om IT-system för orderhantering, lagerhållning och transport
- Fungera bra i team
- Vara service minded
Ytterligare information
Fackliga representanter