Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkring Kronoberg ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har trivsel och atmosfär på arbetsplatsen och att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.
Inför hösten 2020 behöver vi på Länsförsäkring Kronoberg stärka upp vår kundservice med ytterligare en serviceinriktad medarbetare inom samtliga områden, försäkring, bank och skadereglering.
Din utmaning
Du är den person som kunderna möter i första mötet med oss där du kommer få ge service inom bank, försäkring och skadereglering gällande de ärende som kan hanteras snabbt och där vi kan göra skillnad för kunden och hantera deras ärende direkt. Merparten av arbetsuppgifterna är fördelade på affärsområde bank vilket innebär att du även kommer få ta hand om kundens hela vardagsekonomi spontant eller genom bokade besök. I rollen ingår även kundservice via telefon och våra digitala kanaler samt att ringa upp kunder för att boka in rådgivningsmöten.
Vem är du?
Du har ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi söker dig som är serviceinriktad, har lätt för att växla mellan olika uppdrag och ser fram emot att ge våra kunder kundunika upplevelser. Du klarar av att ha många bollar i luften, är nytänkande och hittar lösningar som förenklar vardagen och skapar trygghet för våra kunder. Vi söker dig som tycker om att göra affärer, är drivande och trivs med att jobba i team. Du har ett genuint intresse för försäljning och service och har förmågan att se möjligheter i varje enskild kundsituation. Vidare ser vi att du är utåtriktad och förtroendeingivande samt motiveras av att arbeta målstyrt med försäljning. Du skall ha god digital vana och det är meriterande om du har erfarenhet från bank eller försäkring. 
Självklart känner du igen dig väl i företagets värdeord; handlingskraft, engagemang, nyfikenhet och laganda. 
Låter det spännande: 
Vill du veta mer om tjänsten så kontakta Angelica Atanasoski, tf chef kundservice på telefon 0470-72 01 61. Facklig representant är Torbjörn Lennartsson, tfn: 0470-72 00 85. Båda är lättast att nå före semesterperioden under juli månad. 
Välkommen med din ansökan via vårt HR-system.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Kronoberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2020
  • Ansök senast: 15 juli 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024