OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som kundservicemedarbetare ingår du i en avdelning på ca 20 personer som hjälper våra kunder via mail, telefon och i vårt showroom. Många av våra kunder jobbar i byggbranschen, vissa renoverar hemma eller behöver skruva ihop något på arbetsplatsen. Det är ofta ett högt arbetstempo med många bollar i luften, noggrannhet och struktur är därför väldigt viktigt i arbetet.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland andra:
- Besvara inkommande frågor via telefon, e-post och chatt
- Hjälpa kunder hitta rätt produkter utefter deras behov
- Informera kunder om leveranser, lagerstatus, fakturor etc.
- Kontakt med leverantörer och samarbetspartners
- Ge service till kunder i vårt showroom
- Löpande fortbildning om sortimentet, produktegenskaper och nyheter
Vi har öppet mellan 07:00-17:00 vardagar och arbetstiden förläggs där emellan.
Vi söker framförallt dig som har en vilja att hjälpa kunden i alla lägen, som tycker om att utvecklas och att lära sig. Kanske har du tidigare jobbat med försäljning inom detaljhandeln eller i kundservice. Mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av vår bransch eller produkter inom VVS, El och verktyg.
Vi tror också att du:
- Tycker om utmaningen att varje dag ge kunder bättre service än förväntat
- Är stresstålig, ordningsam och driven
- Är organiserad och självgående utifrån de uppgifter som ges
- Är inte rädd för att ta egna initiativ och komma med idéer och förbättringsförslag
Du är en strukturerad, noggrann och driven person, med god samarbetsförmåga och hunger att lära dig. Du tycker även om ordning och reda samt nöjer dig inte med svaret "så har vi alltid gjort". Bolaget växer och utvecklas och det finns stora möjligheter att utvecklas inom bolaget.
Proffsmagasinet är Sveriges ledande e-handel inom verktyg, laser- & mätinstrument och andra byggrelaterade produkter.
Vi lagerför stora delar av vårt sortiment vilket garanterar snabba leveranser och möjlighet till upphämtning från vår hämtlager i Stockholm.