Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Om Skanem Skurup AB

Skanem är ett av Europas ledande etikettföretag med anläggningar i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Tyskland, Polen, samt även i Thailand, Kenya och Indien. Koncernen har en omsättning på 140 MEURO och drygt 1 000 anställda. I Skurup tillverkar vi självhäftande etiketter och trycker förpackningsmaterial. Våra produkter och tjänster levereras till ett stort antal framgångsrika företag i branscher som verkstadsindustri, livsmedel, kosmetik, kemteknik och läkemedel. Vi arbetar för att möta alla kunders unika behov genom att leverera skräddarsydda lösningar av hög kvalitet. Skanem Skurup har ca 75 anställda och omsätter ca 175 Mkr. Läs mer om oss på www.skanemsweden.se
Nu söker vi en Kundservicemedarbetare.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Kundservicemedarbetare hos oss på Skanem kommer du att ingå i ett glatt team på sju personer där alla hjälps åt för att ge hög service såväl internt som externt. Dina kontaktytor är många och du har dagligen kontakt med såväl kunder, som företagets KAM-säljare och övriga avdelningar inom Skanem. Kundservicegruppens framgång bygger på ett starkt lagarbete där man hjälps åt för att hinna med arbetsuppgifterna och skapar på så vis en jämnare arbetsbelastning för alla.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att besvara inkommande samtal och email från kunder och hjälpa dem med de frågor och ärenden de har. Vidare innebär tjänsten registrering av order i vårt affärssystem Axapta samt att beräkna offerter och priser i samråd med ansvarig säljare.

Profil

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete eller av en roll med mycket intern och extern support. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med kundunika produkter är det en merit. Du är en duktig administratör och är skicklig på att kommunicera i såväl tal som skrift. God svenska och engelska är ett krav. Som person är du noggrann, detaljorienterad och vetgirig. Att ge god service är ditt signum och dina referenser skulle beskriva dig som lösningsorienterad, positiv och social. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du bör vara stresstålig då det ofta är ett högt tempo på avdelningen. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta i större affärssystem och har goda kunskaper i office-paketet. Anställningen är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde så snart som möjligt.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Skanem med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Då vi gör ett löpande urval ser vi gärna din ansökan så fort som möjligt. Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 1 mars 2021

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024