Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vi sätter värde på allt - för en hållbar morgondag! Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla. Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Genom att aktivt satsa på forskning och utveckling tar vi också ansvar för framtiden. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och totalt är vi ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!
För mer information besök: www.renova.se
http://www.renova.se/

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en ny kollega till vårt gäng på Kundservice!
Rollen innebär att du, huvudsakligen via telefon och mejl, matchar kundens önskemål mot Renovas varierande och komplexa utbud av tjänster. Du löser våra kunders önskemål och behov på ett initiativrikt, servicemedvetet, och kreativt sätt.

Du kan även komma att ansvara för en del administrativa uppgifter som utförs i gruppen, exempelvis kontroller och uppföljning i olika kundflöden. Samtidig arbetar du aktivt för att utveckla och förbättra arbetssätt och rutiner.

Som medarbetare i vår kundservicegrupp har du en viktig roll med många kontaktytor, både externt och internt. Externt sett är du i många fall våra kunders främsta kontakt med Renova, internt arbetar du nära säljare och trafikledare.

Arbetstiderna kan komma att variera, vår Kundservice är bemannad 07:00-16:30 alla vardagar.


KVALIFIKATIONER

• Du har minst gymnasiekompetens gärna med ekonomisk inriktning.
• Du har några års erfarenhet av kundservicearbete eller annat arbete inom service.
• Tidigare arbete i något affärssystem är meriterande, gärna IFS.
• Du har förmåga att analysera och ifrågasätta befintliga arbetsprocesser och att utveckla arbetssätt.
• Du har goda IT-kunskaper och förmåga att lära dig olika system
• Du uttrycker dig väl både i tal och skrift

Du har en positiv framtoning, är trygg i dig själv och ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är flexibel och utvecklingsorienterad och testar gärna nya idéer och förbättringsförslag i verksamheten och du är bekväm i att både fatta och förmedla beslut.

Du har intresse, vilja och förmåga ge service och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande och att ge det lilla extra för att göra våra kunder nöjd ser du som en självklarhet!

Det är viktigt att du ser och förstår vikten av att ta fram tydliga och effektiva rutiner, för att effektivisera arbetsprocesser och bidra till ökad kundnytta. Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund. Vi ser därför extra mycket fram emot manliga sökande.

ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Renova AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 28 april 2021

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024