Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Kundservicemedarbetare


Uppdragsbeskrivning
Customer Service Specialist for Customer Service Sverige
Förenkla vardagen i varje kontakt du tar
Våra kunder är vårt allt. Att förstå deras behov och önskemål är allt vi gör, från hur vi designar produkter till hur vi ser efter dem när våra kunder tar hem dem. Och det är här du kommer in i bilden – genom att lyssna, förstå och erbjuda lösningar som inte bara fixar problemet utan levererar en upplevelse.
En vanlig dag på jobbet
Som Customer Service Specialist är kunden ditt fokus och extraordinär service ditt mantra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera våra leveranser från lager till återförsäljare genom att vara den givna kontaktpunkten vid beställningar, leverans och efterarbete via telefon. Genom expertkunskap i våra produkter och en rejäl dos gott bemötande kommer du se till att leverera det mervärde våra kunder förväntar sig. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera frågor rörande priser, leverans och produkter. Skapa nya affärsmöjligheter genom att informera om nya tjänster och erbjudanden. Verka för kontinuerliga förbättringar internt, genom egna initiativ och tvärfunktionella projekt. Ditt huvudsakliga arbetsinstrument är telefon.
Vem är du
Ansvarstagande – du ser till att dina uppgifter blir utförda och klarar av att leda dig själv i ditt dagliga arbete.
Kontaktsökande – du gillar att föra dialog samt skapa relationer med personerna du arbetar med.
Proaktiv – du väntar inte på vad nästa uppgift är utan tar tag i det du ser behöver göras och försöker hela tiden vara ett par steg före.
Analytisk – du har öga för detaljer och förmågan att tolka komplexa data. Du har en förmåga att se ”The Big Picture”.
Flexibel – du anpassar dig till situationen för att kunna möta förväntningar och ser hinder snarare som en utmaning än ett problem.
Lagspelare – för att du ska fungera behöver ditt team fungera och vice vers så att det är naturligt för dig att jobba tillsammans med dina kollegor är självklart.

Kvalifikationer
Flytande i svenska
2-3 års arbetslivserfarenhet inom sälj, support och/eller liknade tjänst
Erfarenhet av att hantera kunder via telefon
Erfarenhet från vitvarubranschen är ett plus
Erfarenhet av Excel
Kunskap/ erfarenhet i affärssystem är meriterande, speciellt i SAP.

Startdatum: Omgående
Slutdatum: 2022-01-12 (Möjlighet till förlängning)
Placering: Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobMetz AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 17 september 2021

Postadress

Torkel knutssonsgatan 27
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb