OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och serviceminded svensktalande kundservicemedarbetare till vår kund Spectrum Brands i Alvik, Stockholm. Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att säkerställa en utmärkt kundupplevelse och leverera kundservice av hög kvalitet. Om du gillar att hjälpa andra, är detaljorienterad och trivs i en dynamisk miljö, är detta jobbet för dig! Detta är ett konsultuppdrag på 50%. Initial kontraktslängd är 12 månader. Spectrum Brands växer, så det finns goda chanser till en överrekrytering och heltidsuppdrag efter den första perioden.Anställningen påbörjas snarast möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Om företaget:Spectrum Brands är ett framgångsrikt börsnoterat globalt konsumentproduktsföretag, med cirka 3 miljarder dollar i omsättning.Deras expanderande produktportfölj fokuserar på konsumentprodukter som används i hushåll dagligen samt sällanköpsvaror.
Några av deras varumärken är Remington, Russell Hobbs & George Foreman.
Om tjänsten:I denna roll stöttar du dina kollegor med olika ärenden relaterat till kundservice och orderadministration för Spectrum Brands´ företagskunder.Arbetsuppgifterna består främst av att ta emot beställningar från kunderna via mail och EDI.
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
• Svara på kundförfrågningar via e-post och telefon gällande order, returer, priser, offerter och allmänna förfrågningar.
• Bygga och upprätthålla positiva kundrelationer genom proaktiv kundvård.
• Identifiera möjligheter till förbättrad kundupplevelse samt interna processer.
Inom rollen kan även förekomma:
• Prognosberäkning av lagersaldo
• Hantering av masterdata, fakturor och deklarationer
Vem söker vi:
För denna position lägger vi stor vikt vid din personlighet! Du tycker om att hjälpa andra och trivs med att snabbt anpassa dig till en ny miljö och lära dig nya system och arbetssätt.
Utöver det söker vi dig som:
• Talar och skriver svenska och engelska på hög nivå.
• Har erfarenhet av att arbeta i SAP.
• Kunskaper i danska eller finska är mycket meriterande.
• Har goda IT-kunskaper.
• Är detaljorienterad, analytisk och systematisk.
• Har minst 1 års erfarenhet relaterad till kundservice eller administration.
• Har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt.
• Är utåtriktad och har förmågan att utveckla och underhålla ett brett nätverk av kontakter.
Du får:En mycket trevlig arbetsmiljö, trevliga kollegor och chefer! En hybrid arbetslösning med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
Låter det intressant?Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande, och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Är du intresserad uppmanar vi dig att ansöka så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37