Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Larmcentralen i Borås söker nu en kundservicemedarbetare till ett vikariat på minst sex månader. Som kundservicemedarbetare kommer du dels vara delaktig i säljprocessen av vårt larmkoncept till privatpersoner via telefon, dels vara med och hjälpa våra kunder på inkommande samtal i kundservice och skadeärenden. Du kommer att arbeta med mottagning av olika typer av larm från våra kunder. Det handlar om brand-, inbrotts- och driftlarm där du gör en bedömning och sätter därefter in rätt hjälpresurs. För oss är kunden i centrum och ett av våra viktigaste mål är att skapa nöjda kunder som ökar sitt engagemang inom Länsförsäkringars hela produktsortiment. 
Du kommer ha telefonkontakt med nya kunder med erbjudande om behovsanpassade trygghetslösningar utifrån våra produkter. Du kommer arbeta med inkommande såväl som utgående samtal liksom uppföljning av tidigare ringda samtal och skickade offerter. Du ska även kunna svara på fakturafrågor och supportärenden. Därtill jobbar du med larmsamtal samt med vår skadejour där vi hanterar akuta skadeärenden när Länsförsäkringsbolagen har stängt.
Vem är du?
Vi söker dig som vill ge våra kunder trygghet i världsklass och genom ditt engagemang alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av kundservice via telefon. Meriterande är också om du har arbetat inom någon form av bevakningsföretag och/eller försäkringsbolag. Vi vill också att du har goda IT-kunskaper och god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Då vi arbetar med säkerhet och trygghet i våra kunders hem krävs det att du är prickfri i polisens belastningsregister för att bli godkänd för arbete i bevakningsföretag. 
Som person behöver du vara handlingskraftig, ha hög social kompetens och en stark ansvarskänsla. Vi ser att du som vill jobba hos oss är kommunikativ och bra på att tolka både skriven och talad information och utifrån det fatta beslut så vår kund alltid upplever sig trygg och omhändertagen. Du trivs med att arbetet växlar snabbt i tempo men även att du får ta egna initiativ under arbetspasset. Du har god förmåga att skapa tillit och kommunicera våra värderingar: äkthet, tillit, mod och tydlighet. Du behöver behärska svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska.
Villkor
Tjänsten är ett vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning. Hos oss förväntas du kunna jobba dag, kväll och helg, då vår larmcentral är i drift dygnet runt. Placeringsort är Borås. Tillträde i början på januari 2022 eller efter överenskommelse.
Vi tillämpar löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast!
Kontaktpersoner:
Per Ringström, rekryterande chef: 033 - 20 79 46
Lena Joanzon, HR: 0521-27 31 36
Jim Rolfsson, Unionen: 033-20 79 69

Sista ansökningsdag: 28 november

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Larmcentralen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Liknande jobb


26 november 2024