OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Premo söker en ny kollega till kundserviceavdelningen! Är du serviceinriktad och har fallenhet för ordning och reda kan det vara dig vi söker.
Hos oss får du chansen att arbeta i en bred och varierad roll där fokus ligger på goda relationer och hög kvalité.
Premo befinner sig i en spännande fas där du får möjlighet att vara med och påverka alltifrån din egen roll till processer och arbetsrutiner. Du arbetar främst mot återförsäljare och våra tidningar.
Arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare är ditt uppdrag att upprätthålla en god kontakt och bra service till företagets ägare och kunder i olika form. Bland annat genom att:
Samarbeta med och vara kanalen mellan såväl interna som externa aktörer.
Hantera ärenden över telefon och mail
Ta fram och följa upp rapporter till olika samarbetspartners
Hantera och informera berörda parter om avvikelser
Kontrollera och säkerställa uppgifter, så som exempelvis adresser och postnummer
Administrera kunduppgifter
Hantera följesedlar
Arbeta med lättare ekonomiuppgifter, så som exempelvis fakturapåminnelser
Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant arbetslivserfarenhet inom något serviceyrke där fokus främst har varit goda kundrelationer samt innehållit någon form av administration.
För att trivas hos oss tror vi att du är stresstålig, flexibel och engagerad. Du värdesätter goda relationer och är van att arbeta mot flera kontaktytor. Du gillar att arbeta effektivt och tar gärna egna initiativ till effektivisering och förbättring. Du har skinn på nästan och kan hantera utmanande kundsamtal med ett lugn och en hög professionalism.
Att lyfta blicken, se helheten och självständigt kunna driva dina ansvarsområden är en självklarhet för dig och du hjälper gärna dina kollegor till ett framgångsrikt arbete. Du är en driven ”doer” som uppskattar variationen i en bred roll.
Tjänsten kräver att du är kommunikativ samt talar och skriver svenska och engelska flytande. Du har också lätt för att lära dig olika IT- och användarsystem. Har du dessutom kunskaper inom Excel ses detta som ett plus.
Meriterande är om du tidigare har arbetat inom kundservice eller inom samma bransch eller liknande bolag.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tillträde, Omfattning, Arbetstider
Tillträde enligt överenskommelse. Heltid, dagtid, mellan kl. 06.00-15.00 eller 07:00-16:00. Placering är i fräscha, ljusa lokaler på vårt huvudkontor i DN-huset på Kungsholmen.
Covid-19
Premo följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och restriktioner genom att vi anpassar vårt arbete. Med våra digitaliserade processer finns en möjlighet att utföra arbetet på distans, enligt överenskommelse.
Om Premo
Premo ägs av Dagens Nyheter (Bonnier News) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Vår affärsidé är flexibel och kvalitativ distribution dygnet runt och vår vision är att vi ska vara marknadsledande inom hemleverans i Stockholm. Varje morgon delar vi ca 200 000 tidningar, tidskrifter, paket och andra artiklar till Stockholms invånare, och vi når ca en miljon hushåll i Storstockholm alla dagar per vecka. Premo har ca 1 400 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med cirka 60 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör vårt företag ännu bättre.
Ansökan och frågor
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du per e-post till ansokan@premo.se, hit är du också välkommen att ställa frågor. Urval och intervjuer görs löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
Premo välkomnar och arbetar för mångfald, inkludering och jämställdhet.
Vi ser fram emot din ansökan!
Premos Rekryteringsteam