Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge god service? Vill du vara med att utveckla en modern kundservice? Då kan det vara dig vi letar efter!
Arbetsuppgifter
Som medarbetare i vår kundservice svarar du på frågor och ger service till våra kunder via telefon, mail och besök. Arbetsuppgifterna innebär att hantera kunduppgifter i ärende- och verksamhetssystem såsom fakturor, priser, avtal och felanmälningar. Du kommer ge råd och svara på vatten-, avlopps- och avfallsfrågor från våra kunder.
Som kundservicemedarbetare kommer tillhör du ett team som tillhör Supportorganisation och rapportering sker till Supportchef. Andra funktioner inom avdelningen är IT och Kommunikation.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha flera års erfarenhet från tidigare arbete inom kundservice och bred vana att hantera olika typer service/kundfrågor och verksamhetssystem. Har du tidigare arbetat i tex EDP Future, ser vi det som en fördel. Du får gärna ha arbetat både inom offentlig och privat sektor. Om du dessutom har tidigare erfarenheter från kundtjänst på ett vatten/avfall/energibolag så är det extra meriterande.
Vidare vill vi att du har minst gymnasieutbildning och behärskar MS 365 obehindrat. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser vi gärna att du är tekniskt och /eller miljöintresserad och har god kännedom om vårt geografiska område, för ett kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.
Egenskaper
Som person är du positiv och lösningsfokuserad, vågar ta för dig och tycker om att möta nya människor. I mötet med kunden är det viktigt att du har förmågan att snabbt skapa ett förtroende genom att vara informativ och rådgivande.
Vi vill också att du är en engagerad person som bidrar till ett positivt arbetsklimat genom att skapa goda relationer och samverka med andra både internt /externt. Du behöver också vara flexibel i ditt arbetssätt då arbetet växlar mellan olika arbetsuppgifter som involverar kund/administration samt självständigt arbete och arbete tillsammans med andra i teamet. Du blir en viktig drivkraft i vårt kontinuerliga förbättringsarbete.
Om tjänsten
Tillsvidareanställning, 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Leksand.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 19 december 2021. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

VA-ingenjör Anna Åkerlund
0247-44142
VD Örjan Furn
0247-44110
Produktionschef VA Roger Lundkvist
0247-44143
Vision Susanne Witasp
0247-44123
Affärsområdeschef VA John Glimtoft
0247-44 139

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dala Vatten och Avfall AB LEKSAND
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Besöksadress

TALLSKOGSVÄGEN 1
LEKSAND

Postadress

BOX 234
LEKSAND, 79325

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024