Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vi förstärker vårt lag inom kundservice och söker en kundservicemedarbetare
Som person ser vi gärna att du är strukturerad, kommunikativ, lösningsorienterad, initiativtagande med en god samarbetsförmåga. Du är van att arbeta i en föränderlig miljö och vill vara med och påverka samt skapa något nytt. Dessutom är det viktigt att du är en duktig kommunikatör, eftersom du i stor utsträckning kommer att kommunicera med både kunder, samarbetspartners och kollegor i både tal och skrift.
Du har ett affärsmässigt fokus. Vi söker inte i första hand en ordermottagare utan någon som också kan guida våra kunder fram till den bästa lösningen. Du är självgående och kan ta ansvar för att planera och genomföra arbetet på egen hand. (Du har givetvis kollegor att fråga.)
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten.
Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare hos Bodens Energi arbetar du i en central roll där du ger företagets kunder personlig service, främst via telefon och mejl. Du kommer arbeta brett med alla energibolagets delar, och på ett lugnt och metodiskt sätt hjälpa företagets kunder och leverera bästa möjliga kundupplevelse. I arbetsuppgifterna ingår att besvara betalnings- och fakturafrågor och att ta emot och skicka vidare leads till kollegor. Du kommer även att ta emot besökande kunder och hantera deras ärende samt ge intern service till övriga affärsområden. För att trivas i rollen behöver du gilla försäljning och vara kommunikativ, lyhörd och arbeta effektivt i nära samarbete med dina kollegor. Som medarbetare i vår kundservice representerar du vårt varumärke.
Kvalifikationer
Du kommer arbeta i olika system så vi ser gärna att du har en god systemvana sedan tidigare och känner dig bekväm att jobba i både affärsdatabassystem samt ärendehanteringssystem.
Du har relevant arbetslivserfarenhet från liknande tjänst och är van vid att både prata och skriva med kunder och potentiella kunder.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 31 december 2021.
Vi har löpande urval, skicka därför in din ansökan snarast. Bodens Energi gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning.

Skicka ansökan med personligt brev och CV märkt ”Kundservicemedarbetare” till: arbetssokande@bodensenergi.se
Vi tillämpar KFS Energiavtal.
Vi är övertygade att mångfald berikar och ser därför gärna att både kvinnor och män med olika bakgrund som sökande. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden, därför värderar vi etik och moral högt på Bodens Energi.
Kontakt
Chef Kund och utveckling Anna Jonsson 070-5245420, anna.jonsson@bodensenergi.se
SEKO Facklig representant 0921-624 50
VISION Facklig representant 0921-624 50
Bodens Energi är en energikoncern där fjärrvärme, elhandel, elproduktion och administration bedrivs i moderbolaget Bodens Energi AB.
Det helägda dotterbolaget Bodens Energi Nät AB ansvarar för elnätets 16 500 kunder samt viss entreprenadverksamhet i kommunen. Det innebär att vi arbetar för alla bodensare och med hela staden.
Att bedriva en hållbar verksamhet socialt, ekonomiskt och ekologiskt är en viktig ledstjärna för vårt företag och våra medarbetare.
Vill du vara med på vår resa och delar du vår vision att vara en lokal kraft med ansvar för framtiden då är du välkommen till oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontoret RÖRBÄCKSNÄS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Postadress

Rörbäcksnäs 804
RÖRBÄCKSNÄS, 78066

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024