OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Roslagsvatten arbetar på uppdrag av VA-kollektivet för att skapa en sund samhällsutveckling med fokus på hållbara lösningar. Vi har en bred kompetens inom vårt område och är ett växande bolag i framkanten av den VA- och avfallstekniska utvecklingen.
Roslagsvatten befinner sig just nu på en spännande resa där våra kommuner växer och utvecklas och det vill vi göra med dem. Vi kallar vår resa för Roslagsvatten 2.0. Det innebär att vi ställer om, justerar och utvecklar vår verksamhet med lösningar som är hållbara över tid - allt för att möta morgondagens behov. Vi består idag av ca 185 medarbetare och kännetecknas av en familjär kultur och en stolthet över vara med att bidra till samhällsnytta.
Just nu söker vi en driven och kundfokuserad kundservicemedarbetare.
Om rollen
Vi söker förstärkning till vår kundservice som ansvarar för dialogen med våra kunder, kommuninvånarna. Här finns ett trevligt team med ett tiotal personer som hanterar frågor, beställningar och synpunkter som rör vatten, avlopp och avfall. Vi utvecklar just nu vårt arbetssätt och söker dig som vill vara med på den resan.
Arbetsuppgifter
Handlägger inkommande ärenden från kunder via Roslagsvattens kundkanaler som är telefon, mejl, forum och sociala medier
Administrerar ärenden, till exempel vattenavläsningar och ägarbyten
Registrerar nya tjänster och kunder
Ansvarar för handläggning, orderläggning och underlag till fakturering av pågående ärenden
Hanterar klagomål och kundärenden kopplade till bestridanden av fakturor
Säkerställer tillsammans med kundservicechefen att rätt rutiner och processer finns på plats som stödjer avdelningens övergripande mål
Håller kontakt med driftavdelningar, myndigheter, entreprenörer och uppdragskommuner
Deltar i utveckling av enhetens arbetssätt
Kvalifikationer
Du har:
avslutad gymnasieutbildning
flera års erfarenhet av arbete med kundservice per telefon och mail
god vana att hantera information och dokumentera i olika system
goda kunskaper i svenska - både skriftligt och muntligt
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av offentlig verksamhet
erfarenhet av drift av vatten- och avloppsanläggningar eller avfallshantering
använt ärendehanteringssystem till exempel Future, Lime eller Kundo
erfarenhet av administrativ handläggning såsom ansökningar eller anmälningar
goda kunskaper i engelska
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Med din förmåga att vara flexibel är du alltid beredd på att arbetsuppgifterna kan variera och att arbetsbelastningen varierar under månaden.
Du är en person som gillar att lära dig nytt och engagerar dig i dina arbetsuppgifter. Du samarbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Vi ser att du är självgående och noggrann, du tar ansvar för din uppgift och bidrar till att hela kundservicegruppen ger god service och når sina mål.
Lön och anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med lön enligt överenskommelse, provanställning tillämpas.
Arbetstid måndag till fredag 8-17
Placering centralt i Åkersberga
Tillträde omgående
Kontakt
Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner Sandra Mathisen på 08-598 428 12 eller sandra.mathisen@roslagsvatten.se.
För frågor om tjänsten finns Karin Seleborg, t.f. Chef Kundservice, tillgänglig på 08-598 428 69.
Kontaktuppgifter till facklig företrädare:
Saco: Carina Asp, telefonnummer 08-540 835 07, e-post carina.asp@roslagsvatten.se
Sista ansökningsdag
2021-12-29. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Så välkommen att skicka in din ansökan redan idag!