OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Karlstads Energi AB ägs av Karlstads kommun och erbjuder produkter och tjänster som gör det enklare att leva ett mer hållbart liv. Vi är cirka 150 engagerade medarbetare som bland annat producerar och levererar förnybar värme och el samt ansvarar för återvinning och miljötjänster. Tillsammans med våra kunder utvecklas vi för att vara hållbara, nära och framåt.
Vill du arbeta med hållbarhet på riktigt?
Då är du varmt välkommen till Karlstads Energi.
Vi söker en kundservicemedarbetare till vår marknadsavdelning. Här blir du länken mellan dina nya kollegor och våra kunder. Du blir en viktig del i vår ambition att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse. Vi har fått utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder tre gånger, senast var det våra fjärrvärmekunder som hamnade i toppen. Vi ser fram emot att förbättra vår redan höga kundnöjdhet tillsammans med dig.
Kul tycker vi, att en kollega ska börja studera! Det innebär att vi omgående behöver stärka upp teamet med en ny kollega.
Vi söker dig som vill ingå i ett drivet och positivt team som tillsammans arbetar för att leverera bästa möjliga service till befintliga och nya kunder.
Vår Kundservice svarar på frågor och säljer våra produkter och tjänster inom företagets tre verksamhetsområden elhandel, återvinningstjänster och energitjänster. Vi stöttar och samarbetar med vårt systerbolag Karlstads El- och Stadsnät AB.
Din roll
Du kommer att ingå i Kundservice som idag består av sju medarbetare. Du kommer huvudsakligen arbeta med kundservice via telefon till befintliga och nya kunder inom bolagets samtliga verksamhetsområden. Det förekommer merförsäljning på inkommande kundsamtal.
Du kommer att arbeta tillsammans med en positiv grupp där kundservice är av oerhört stor betydelse och alla arbetar med både individuella och gemensamma mål. Du ska vara kunderna behjälpliga på ett professionellt, rådgivande och vänligt sätt.
Våra kunder, både interna och externa, ska känna sig trygga med att få den hjälp de önskar i sin kontakt med oss gällande alla typer av frågor samt flödet avseende kundfakturor. Vi arbetar hela tiden med processförbättringar och effektiviseringar där du kommer att vara en nyckelperson för morgondagens arbetssätt.
Din personlighet
Vi söker dig som är positiv och målinriktad samt har lätt för att lära. Du vill utvecklas i din roll samtidigt som du är en god lagspelare. Du är duktig på att kommunicera pedagogiskt och förstår vikten av att anpassa service gentemot kundens förmåga och förutsättningar.
Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har stor kunskap i Excel.
För att uppdraget ska passa dig bör du vara affärsmässig och ha en fallenhet för att skapa goda relationer och upprätta förtroende. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med mål och samtidigt har kundens fokus då du alltid prioriterar en hög service. Du är initiativtagare, har lätt för att kommunicera och planera ditt arbete och trivs i en föränderlig miljö. Vi ser ju även att du är social och sprider härlig energi omkring dig. I varje kundmöte är du lyhörd för kundens behov och arbetar aktivt för att hitta den bästa lösningen för båda parter.
Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom kundservice eller annat likvärdigt serviceinriktat arbete. Vidare är du van att arbeta med dator, du skriver och talar svenska obehindrat samt behärskar engelska på en god nivå. I denna anställningsprocess kommer stort fokus att läggas på personliga egenskaper.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.