Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Devotum tillhandahåller företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling. Med vår erfarenhet av branschen är vi en trygg samarbetspartner i vilken form man än samarbetar med oss.

Devotum finns representerade i tre regioner - Region Mitt i Stockholm, Region Väst i Göteborg, Region Syd i Malmö.

Just u söker vi 3 stycken kundservicemedarbetare till ett myndighetsföretag beläget i Stockholm. Uppdraget finns både i hel och deltid och förväntas starta 1 februari 2022 t o m 31 juli 2022 med möjlighet till förlängning.

Bakgrund

Vi söker kundcentermedarbetare på hel eller deltid till vårt kundcenter. Uppdraget innebär inledningsvis att bemanna telefonen men även andra befintliga kundingångar som mejl. Vi behöver ha minst en person på heltid och gärna en till två studerande extraresurser . Då introduktionen sker under en månad ser vi att man helst kan arbeta heltid då. Eventuellt kan förlängning bli aktuellt under sommar och semester juli-augusti.

Beskrivning

Du ska ha tidigare god erfarenhet av att ha telefonen som verktyg. Du brinner för att ge god service och gillar utmaningarna med de svåraste samtalen där du vänder missnöje till belåtenhet. Du har god självkännedom, är lättlärd och mån om att ge den absolut bästa servicen till våra hyresgäster. Meriterande är om du har arbetat med liknande uppgifter eller som reparatör eller dylikt.

Mål

Introduktionen sker på heltid under ca 4 veckor tillsammans med en fadder. Du kommer ta samtal redan efter någon dag. Medlyssning från andra inom bolaget sker löpande. Du är orädd och blir inte stressad av att kön växer utan arbetar strukturerat och effektivt med hög kvalitet. Verksamheten är under ständig utveckling och du bör därför tycka om att gilla att arbeta i ständig förändring och utveckling. För rätt person finns goda möjligheter att få arbete inom verksamheten eller företaget. Du behöver ha ett väl fungerande internet då hemarbete sker delar av arbetstiden. Du bör inte bo längre bort än att du kan ta dig in till arbetsplatsen inom 30-60 minuter om det krävs.

Kravspecifikation

Gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av arbete med telefonen som främsta verktyg. Du är effektiv och vill ge den allra bästa servicen till våra hyresgäster och stockholmare. Du har goda datakunskaper och vana att arbeta med olika program. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Kan felsöka och ställa relevanta kontrollfrågor . Följer uppsatta rutiner. Har en sund och hållbar livsstil.

Befattningens huvudsyfte

Bidra till att skapa kundservice i världsklass genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av kundärenden inkomna via telefon, e-post, fastighetssystem, befintliga och eventuellt kommande digitala kanaler samt även kunna bemanna receptionen.
I huvudsak stödja förvaltningens funktioner med service till våra hyresgäster.

Arbetsuppgifter

Ta emot och registrera ärenden i befintliga och kommande digitala kanaler.
Kunna felsöka, prioritera och styra ärenden rätt.
Besvara samtliga frågor från hyresgäster och övriga intressenter på ett effektivt sätt.
Samarbete med övriga funktioner inom företaget.
Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundcenters verksamhet.
I övrigt delta i förekommande eller nya arbetsuppgifter inom kundcenters verksamhet.

Utbildningskrav

Gymnasieutbildning eller motsvarande.

Arbetslivserfarenhet och kunskaper

Krav:

Erfarenhet och kunskaper inom Kundservice via telefon/webb/ kommunikation/digitala kanaler
Tydlig och korrekt svenska både i tal och skrift
Öppen för innovation, utveckling och förändringsarbete
Erfarenhet av att hantera svåra samtal och missnöje

Meriterande:

Erfarenhet av fastighetsskötsel, förvaltning och uthyrning
Erfarenhet av kommunikation i digitala kanaler
Erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
Engelska och andra språk
Kunskaper inom fiber/bredband/tv och telefoni

Övriga kompetenser:

Gott omdöme och självkännedom
Stabilitet och professionalism
Initiativtagande, självgående och strukturerad
God samarbetsförmåga
Pedagogisk och lösningsorienterad

Omfattning

Uppdraget är på hel eller deltid, 15-38,25 timmar/vecka. Uppdragsperiod: 1 februari 2022 t o m 31 juli 2022 med möjlighet till förlängning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Liknande jobb


Kontorist (omfattning 50%)

Kontorist (omfattning 50%)

25 december 2024

9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024