OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
EMPLOID söker fler duktiga konsulter inom kundservice och orderhantering! Vår kund arbetar med kemikaliedistribution och är ett stabilt och lönsamt företag med hängivna och erfarna medarbetare. Tjänsten är ett konsultuppdrag som inleds på 6 månader, med goda chanser att bli överrekryterad. Du erbjuds frihet under ansvar samt stora möjligheter till utveckling och egna ansvarsområden. Mer information om vår kund ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se
Om tjänsten
Kundserviceavdelningen är hjärtat i företaget och behöver nu förstärkning av en driven och engagerad person som passar ihop med övriga kollegor på avdelningen. Som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta aktivt med kundsupport, orderhantering och även en del merförsäljning. Du kommer vara en del av ett välfungerande team, men samtidigt kunna arbeta självständigt under eget ansvar. Du kommunicerar mest med kunder via mail och telefon. Företaget tror mycket på sina medarbetare och erbjuder stora möjligheter till utveckling och ansvar. Mer konkret innefattar tjänsten att:
- Agera kund- och säljsupport
- Registrera och följa upp kundorder
- Hantera reklamationer
- Uppdatera prislistor
- Nära samarbete med andra interna avdelningar såsom försäljning, produktion, logistik och lager
- Upprätthålla dataregister genom daglig användning av affärssystemet SAP samt underhåll och uppdatering av arbetsinstruktioner
- Aktivt delta i interna kundservicemöten för att utveckla den interna verksamheten
- Samarbeta med säljgruppen kring försäljningsaktiviteter
Om dig
Vi söker dig som har bakgrund och erfarenhet av service, orderhantering och grundläggande kunskaper i Word och Excel, fallenhet för administration och en vilja att ge bästa service till kunder och kollegor. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har förståelse för de skandinaviska språken.
Viktigt för tjänsten är:
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- God datorvana
- Service- och lösningsförmåga
- Förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Som person är du driven och orädd samtidigt som du har en ödmjuk inställning till dina arbetsuppgifter som du utför med hög kvalitet. Du tycker om att vara spindeln i nätet och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att behöva tumma på kvalitet. Tjänsten kräver att du arbetar noggrant, målmedvetet, resultatorienterat och är självständigt samtidigt som du är hjälpsam och har en god samarbetsförmåga. Du uppfattas ha god social förmåga, är driven och har ett stort intresse för service och kundrelationer.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö
Arbetstider: mån-fre 8-16.30
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, kundsupport, orderkoordinator, kundkoordinator, säljsupport, säljstöd, SAP, rekrytering, konsult, Malmö, Lund, Helsingborg