Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Kundservicemedarbetare till Phoenix Contact

Vill du arbeta med kundservice på ett globalt företag i en värderingstyrd organisation med en familjär känsla? Då kan det här vara en tjänst för dig!



ARBETSBESKRIVNING

I rollen som Kundservicemedarbetare kommer du vara en viktig del av utvecklingen av vår kundserviceavdelning. Du kommer primärt att arbeta med inkommande ärenden via mail och telefon för vår svenska marknad. Du kommunicerar dagligen med våra säljare, vårt tyska moderbolag, vår inköpsavdelning samt vårt lager. Det är ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

· Orderhantering

· Offerthantering och reklamationer

· Leveransbevakning

· Vägleda och hjälpa kunder som ringer in via telefon

Här kommer du till en värderingsstyrd organisation som satsar för framtiden. Ett stort fokus på personal genomsyrar verksamheten på detta globala bolag som lyckats hålla kvar den familjära känslan där trygghet, närhet och högt i tak genomsyrar hela organisationen. Vi sitter i fräscha lokaler nära pendeltåg i Huddinge men erbjuder också visst arbete på distans efter upplärning.



DIN BAKGRUND

Du har erfarenhet att ge god service till kunder över telefon, chatt och mail. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande branscher.

Vi söker dig som:

· Har minst en gymnasieexamen

· Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

· Har arbetet i ERP-system såsom SAP, Monitor eller Navision, samt CRM-system som Salesforce eller liknande

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med materialdeklarationer såsom ROHS, REACH, SCIP och är familjär med sådana begrepp.



DIN PERSONLIGHET

Vi söker dig som är utåtriktad och social i kombination med att du är lyhörd för kundens behov. Samtidigt behöver du vara snabb från tanke till handling, ha lätt att lära dig nya arbetssätt och ett intresse för att förstå de flöden som ingår i processen; från fabrik till kund. Du bör även känna dig bekväm med att jobba i ett öppet landskap och kunna ta egna initiativ.



Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Phoenix Contact med rekrytering- och bemanningsföretaget Maxkompetens. Ansvarig rekryteringskonsult är Isabel Paymandar som du når på

Ansökan tas emot via annonsen på vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.



OM PHOENIX CONTACT

Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 20 000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privat ägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till drygt 60 medarbetare nationellt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

Office Manager till Qasa/HomeQ

31 oktober 2024